Najpierw słuchaj, potem mów – czyli jak się efektywnie komunikować

Udostępnij strone

Szkolenie poświęcone jest rozwijaniu umiejętności skutecznego komunikowania się, czyli takiego, którego efektem jest wzajemne zrozumienie obu stron dialogu.

Na początku uczestnicy zostaną postawieni w sytuacji konfliktu, a ich celem będzie znalezienie kompromisu mimo indywidualnych różnic. W dalszej części pokażemy, że kluczem do porozumienia jest przestrzeganie zasady: „najpierw staraj się zrozumieć, a potem – staraj się być zrozumianym”, czyli najpierw wysłuchaj a potem mów. W tej części uczestnicy będą ćwiczyli umiejętność precyzyjnego komunikowania się – zarówno w sytuacji rozmowy bezpośredniej, jak i w korespondencji mailowej.

Efektem udziału w szkoleniu będzie większa zdolność do konstruktywnego radzenia sobie z rozmówcą w sytuacji konfliktu oraz wzmocnienie umiejętności prowadzenia rozmowy w codziennych warunkach tak, aby rozmówca czuł się adekwatnie wysłuchany i zrozumiany.

Trener: Agnieszka Nieciecka, koordynator projektów, trener umiejętności miękkich. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi, studiów magisterskich z zakresu pedagogiki oraz Szkoły Trenerów Biznesu (Ośrodek Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA).
Koordynator projektów szkoleniowych i profilaktycznych oraz trener kompetencji miękkich, prowadzący szkolenia głównie z obszaru komunikacji, asertywności i motywowania.
Posiada kilkuletnie doświadczenie pracy w ogólnopolskiej organizacji pozarządowej , w której zaczynała jako wychowawca w świetlicy środowiskowej, potem była jej kierownikiem, a następnie pisała wnioski o dotacje oraz koordynowała realizację projektów finansowanych ze środków publicznych.

Szkolenie odbędzie się 14 maja, w godz. 13.15-18.15 w sali 1147.

Liczba miejsc ograniczona. Obowiązują zapisy: kariera@civitas.edu.pl

Każdy z uczestników otrzyma imienne zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo.