Akademia Sukcesu Collegium Civitas

Udostępnij strone

Zapraszamy serdecznie do udziału w Akademii Sukcesu Collegium Civitas. Jest to wyjątkowy projekt organizacji studenckich i kół naukowych Collegium Civitas realizowany we współpracy z uczelnianym Centrum Karier. Projekt ma za zadanie rozwinięcie umiejętności miękkich cenionych przez pracodawców oraz umiejętności radzenia sobie na rynku pracy przez studentów i absolwentów Collegium Civitas poprzez udział w różnego rodzaju aktywnościach: szkoleniach, spotkaniach z trenerami, pracodawcami, ekspertami i ciekawymi gośćmi. W związku z tym, że sukces to nie tylko kariera zawodowa, ale również realizacja pasji, marzeń i zainteresowań, oprócz warsztatów przygotowujących do „zawojowania” na rynku pracy, proponujemy liczne aktywności, które tylko z pozoru nie mają wiele wspólnego z rozwojem zawodowym, między innymi turniej piłkarzyków czy gry planszowe. Warto pamiętać, że to właśnie nasze pasje, otwartość umysłu i ciekawość świata pozwalają nam lepiej przygotować się na wejście na rynek pracy. To właśnie kreatywność jest obecnie jedną z wielu cech cenionych przez pracodawców poszukujących pracowników do swoich firm.

Głównym celem projektu jest promocja organizacji studenckich i kół naukowych oraz wszelkiego rodzaju wydarzeń realizowanych przez studentów. Zapoznaj się z propozycją i wybierz coś ciekawego dla siebie! Na wszystkie wydarzenia możesz przyjść z przyjaciółmi również spoza Collegium Civitas. Zapraszamy!

W ramach Akademii zapraszamy do udziału w wydarzeniach

Nazwa Informacje termin
Targi Organizacji Studenckich  Facebook 17 kwietnia
22 kwietnia
Table Football Tournament CC\ Turniej Piłkarzyków CC  Facebook 22 kwietnia

 

Uwaga! Lista wydarzeń organizowanych w Czasie Akademii Sukcesu Collegium Civitas nie jest jeszcze zamknięta. Będziemy informować na bieżąco o różnego rodzaju akcjach.

 

Bezpłatne szkolenia

Nazwa szkolenia Koordynator Trener Termin sala
 7 nawyków skutecznego działania  Sofiya Chepil, Koło turystyczne „Hikers”  Igor Suprun 16 kwietnia 17:30-19:30 1222
 Jak przygotować CV i list motywacyjny – szkolenie w języku angielskim  Centrum Karier  Łukasz Olszta 18 kwietnia 17:00-19:00 1222
Career Talk Tanmay Ratanpal Maciej Karwowski 18 kwietnia
13:15-15:15
Aula D
 Autoprezentacja – przełamywanie barier językowych  Hanna Talaka, Koło naukowe 3D – Dyplomacy Paulina Perka  20 kwietnia 13:15-18:15  1021
 Jak odnieść sukces w pracy? Centrum Karier Magdalena Knitter 24 kwietnia
16:00-18:00
 „Negocjowanie pensji, pytania trudne lub niezgodne z prawem – JAK PRZEJŚĆ PRZEZ WYBRANE ETAPY ROZMOWY REKRUTACYJNEJ” Centrum Karier  Julita Mucha 8 maja
17:00-19:00
Launch your career in Poland Centrum Karier  MBE group Sp. z o.o. Careers in Poland 9 maja
13:15-15:15
Przygotowanie do wystąpień publicznych, prezentacji i autoprezentacji z elementami pracy z głosem Centrum Karier Katarzyna Kowalska
Absolwentka CC, pracuje w TVN 24
11 maja
13:15-16:15
 „Najpierw słuchaj, potem mów – czyli jak się efektywnie komunikować” Centrum Karier Agnieszka Nieciecka 14 maja
13:15-18:15
Meet Your Boss Centrum Karier Spotkanie z pracodawcami 16 maja
13:15-15:15
Efekt synergii w pracy zespołowej Centrum Karier Agnieszka Nieciecka 18 maja 13:15-18:15

 

OPISY POSZCZEGÓLNYCH WYDARZEŃ

7 nawyków skutecznego działania!

Celem szkolenia jest lepsze poznanie siebie, wydobycie ukrytego potencjału oraz inspiracja do poszerzenia granic własnych możliwości.

Wśród liderów, właścicieli firm oraz pracowników obecnie jest bardzo ceniona świadomość swoich mocnych i słabych stron, cech charakteru, predyspozycji, jakimi dysponujemy i wartości, które pobudzają nas do działania. Im większa świadomość samego siebie, tym większa szansa na osiągnięcie sukcesu w pożądanej dziedzinie zarówno zawodowej, jak i osobistej.

Korzyści dla uczestników:

  • Poznanie konkretnych technik skutecznego rozwoju dzięki którym odniesiesz sukces w życiu codziennym i zawodowym.
  • Szkolenie pozwala na lepszy wgląd w siebie oraz zwiększenie skuteczności własnych działań.
  • Uczestnicy m.in. przyjrzą się z dystansu temu, w jaki sposób budują relacje z ludźmi. Dzięki takiej perspektywie łatwiej będzie im efektywnie nawiązywać relacje i skuteczną współpracę.

W programie:

  1. Jak stać się proaktywnym
  2. Jak efektywnie zaczynać z wizją końca
  3. Rób najpierw to, co najważniejsze
  4. Myślenie w kategoriach win/win
  5. Najpierw starać się zrozumieć siebie, potem dać zrozumieć innym
  6. Efekt synergii
  7. „Ostrzenie piły”

Zapraszamy 16 kwietnia (poniedziałek), w godz.17:30-19:30, sala 1222.

Szkolenie poprowadzą:

Igor Suprun

Trener personalny rozwoju osobistego, młody przedsiębiorca, założyciel firmy mentoringowej „Smart 2 Start”, partner i Business Development Manager w agencji internetowej „Grad Agency”, założyciel największego Stowarzyszenia Ukraińskich Studentów w Polsce (SUP).

Gleb Gradoboiev – CEO agencji internetowej „Grad Agency”, Marketing manager w Ecolince.

Liczba miejsc ograniczona. Obowiązują zapisy: sofiya.chepil@civitas.edu.pl

Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat.

Workshop How to prepare professional CV and cover letter

Career Center of Collegium Civitas invites all students for workshop which will take place on 18 April 2018, room 1021

During workshop you will gain the knowledge and skills:

  1. How to prepare excellent CV that will get employer’s attention
  2. Learn how to prepare a professional cover letter / motivational letter
  3. You will see examples of good and bad CVs and cover letters

Apart from this you will know

  1. Where and how to look for a job or internship offers as a student
  2. Train skills needed to the job interview
  3. Know more about the salaries – how much you can earn in Warsaw.

Workshop starts at 17:00 and it will last two hours (approximately till 19:00).

The workshop will be held in English

If you are interested please confirm your participation via e-mail: kariera@civitas.edu.pl

Skuteczna komunikacja – przełamywanie barier językowych

Zapraszam na szkolenia dla osób, dla których język polski nie jest językiem ojczystym. Szkolenie jest z zakresu komunikacji interpersonalnej i autoprezentacji. Jego głównym celem jest przełamanie barier w komunikacji w czasie posługiwania się językiem polskim. Jeśli czujesz, że przy załatwianiu różnych spraw szukasz odpowiednich słów, masz mętlik w głowie a głos więźnie w gardle, to to spotkanie jest dla ciebie. Szkolenie pozwoli Ci zmniejszyć stres w komunikacji po polsku, być bardziej swobodnym, pewnym siebie i efektywniej komunikować się z bliskimi oraz współpracownikami.

Szkolenie to pięciogodzinne spotkanie, podczas którego zaproszę Cię do ćwiczeń, które w bezpośredni sposób przeprowadzą Cię przez proces własnej komunikacyjnej zmiany. Dadzą Ci szansę przećwiczenia swojej komunikacji i autoprezentacji polskojęzycznej w spokojny, bezpieczny sposób. Po ćwiczeniach zobaczysz, co jest Twoją mocną stroną, a co obszarem do zmiany.

Program szczegółowy

  1. „Miasto” i „Zapałka” – ćwiczenia pozwalające uczestnikom na wzajemna poznanie, stworzenie przyjemnej, swobodnej atmosfery.
  2. „Bajka”, „Przedmioty z kufra” oraz „Zrób to jak…” – ćwiczenia z komunikacji i autoprezentacji po polsku pozwalające zaobserwować własne strategie komunikacyjne, przyjrzeć się strategiom innych uczestników oraz znaleźć własny sposób na skuteczną komunikację w języku obcym.
  3. Omówienie indywidualnych sposobów łagodzenia stresu w sytuacjach komunikacji i autoprezentacji, w czasie posługiwania się jezykiem polskim.
  4. Podsumowanie i zakończenie.

Szkolenie poprowadzi: Paulina Perka

Arteterapeuta, trener rozwoju osobistego, wykładowca akademicki. Od ponad piętnastu lat prowadzi zajęcia warsztatowe z grupami dorosłych i młodzieży. Prowadzi szkolenia i treningi z pracy zespołowej i teambuildingu, automotywacji, komunikacji interpersonalnej i przede wszystkim szeroko pojętego rozwoju osobistego – poznawanie siebie, wyznaczanie celów, poszukiwanie pasji, talentów i zasobów.

Pracuje eklektycznie łącząc twarde narzędzia trenerskie i coachingowe z aktywizującymi metodami twórczej ekspresji (plastycznymi i literackimi, symboliczno-dramowymi). Adeptka Arteterapii, Studium Umiejętności Osobistych Trenerów i Liderów (program partenrski PTP) oraz Szkoły Trenerów Komunikacji Opartej na Empatii.

Liczba miejsc ograniczona. Obowiązują zapisy: kariera@civitas.edu.pl

Każdy z uczestników otrzyma imienne zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo.

Negocjowanie pensji, pytania trudne lub niezgodne z prawem – JAK PRZEJŚĆ PRZEZ WYBRANE ETAPY ROZMOWY REKRUTACYJNEJ

W programie

  • Jak przygotować się do negocjacji wynagrodzenia
  •  Jak pytać o benefity / dodatki do pensji, jakie są najpopularniejsze benefity w Polsce, na jakie pułapki z nimi związane warto uważać
  • Jakie są najpopularniejsze pytania rekrutacyjne i jak na nie odpowiadać
  • Jak reagować na pytania rekrutacyjne niezgodne z polskim prawem

Liczba miejsc ograniczona. Obowiązują zapisy: kariera@civitas.edu.pl

Każdy z uczestników otrzyma imienne zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo

Szkolenie prowadzi: Julita Mucha

Certyfikowany coach, posiada 7-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu przygotowania do wejścia na rynek pracy oraz doświadczenie w prowadzeniu procesu selekcji i rekrutacji (w szczególności na stanowiska związane z marketingiem, PR, obsługą klienta, badaniami, finansami). Magister marketingu, absolwentka studiów podyplomowych  z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi (Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego), a także licznych szkoleń z zakresu prowadzenia selekcji i rekrutacji do pracy (w tym Akademii Profesjonalnego Rekrutera GoldenLine). Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu projektami realizowanymi na uczelniach, w tym z obszaru Employer Brandingu (we współpracy z pracodawcami). Prezes Stowarzyszenia na rzecz Akademickich Biur Karier, współorganizatorka Akademickich Targów Pracy JOBBING (10 edycji) oraz projektu rekrutacyjnego CAREERDATE.

Jak odnieść sukces w pracy? Koncepcja Ról Zespołowych® wg dra M. Belbina

Korzyści

Proponujemy Państwu półtoragodzinną prezentację, dotyczącą Teorii Ról Zespołowych Belbina, przewidzianą dla osób, które chciałyby:

  • rozwinąć w przyszłości swoją karierę i odnieść sukces w pracy
  • realizować swoje pasje i talenty i zarabiać dobre pieniądze
  • wyróżnić się na tle innych kandydatów podczas rekrutacji
  • dogadać się z szefem, trudnym kolegą lub klientem

Proponowana przez nas tematyka jest przydatna zarówno dla studentów będących na początku edukacji akademickiej, jak i dla tych, którzy kończą już studia, przygotowując się do podjęcia pracy zawodowej.

Zagadnienia

  • Czego oczekujemy od pracy?
  • Model Ról Zespołowych
  • Jak być wartościowym członkiem zespołu?
  • Skuteczna komunikacja
  • Wykorzystanie Ról Zespołowych w projektach
  • Budowanie kariery z wykorzystaniem Ról

Liczba miejsc ograniczona. Obowiązują zapisy: kariera@civitas.edu.pl

Każdy z uczestników otrzyma imienne zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo.

PRZYGOTOWANIE DO WYSTĄPIEŃ, PREZENTACJI I AUTOPREZENTACJI Z ELEMENTAMI PRACY Z GŁOSEM

Wystąpienia, prezentacje i autoprezentacje to dzisiaj codzienność w niemal każdym zawodzie, począwszy od rozmów kwalifikacyjnych przy szukaniu pracy. Towarzyszą im zawsze te same obawy – jak wypadnę, jak zostanę odebrany. Stres wywołany jest nie tyle niepewnością co powiedzieć, ale jak stanąć, kiedy usiąść, co zrobić z rękoma i wreszcie jak mówić, żeby usłyszano i zapamiętano to, co chcemy powiedzieć.

Cele warsztatów

  • Skuteczna komunikacja – w rozmowie bezpośredniej i w grupie
  • Pewny i mocny przekaz
  • Umiejętność przykucia i utrzymania uwagi (rozmówcy i publiczności)
  • Wzmocnienie i otwarcie głosu
  • Poprawność wymowy i poprawność językowa

Korzyści – studenci dowiedzą się:

  • Jak zapanować nad ciałem i głosem
  • Jak mówić, żeby zapamiętano to, co chcemy powiedzieć
  • Jak stać, kiedy usiąść, co zrobić z rękoma
  • Jak wykorzystywać głos i jego elastyczność do budowania skutecznego i atrakcyjnego wystąpienia
  • Jak zapanować nad tremą, płytkim oddechem i ściśniętym gardłem
  • Czego nie może zabraknąć w wystąpieniu i autoprezentacji

Narzędzia

  • Podczas minutowych wystąpień każdego ze studentów przeanalizujemy postawę ciała – to jak nawykowe napięcia wpływają na odbiór wystąpienia i na brzmienie głosu (praca w tzw. trzech kręgach komunikacji)
  • Będziemy pracować nad właściwą postawą ciała (uświadamianie napięć, ćwiczenia relaksacyjne)
  • Będziemy pracować nad wzmocnieniem i otwarciem głosu (ćwiczenia oddechowe, artykulacyjne, emisja głosu)
  • Wypróbujemy ćwiczenia oddechowe eliminujące skutki stresu i ułatwiające koncentrację
  • Na podstawie konkretnego wystąpienia przeanalizujemy podstawowe zasady budowania atrakcyjnego przekazu

Prowadząca: Katarzyna Kowalska

Z wykształcenia socjolożka (absolwenta Collegium Civitas, 2004), od ponad 10 lat reporterka TVN24 (obecnie „Faktów po południu”). Absolwentka Kształcenia Głosu i Mowy na Uniwersytecie SWPS.
Prowadząc warsztaty będę wykorzystywać wiedzę zdobytą podczas studiów podyplomowych od doświadczonych trenerów (pracujących przez lata z aktorami, wokalistami, prezenterami radiowymi i telewizyjnymi) i własne wieloletnie doświadczenie pracy głosem. W TVN24 pracuję od 2006 r. Od 10 lat jestem reporterką. Moja praca polega na budowaniu atrakcyjnego w formie komunikatu, a tu niezbędne jest świadome używanie głosu. Głos w pracy reportera telewizyjnego to podstawowe narzędzie – począwszy od rozmów poza kamerą, przez rozmowy przed kamerą, relacje na żywo, czy wreszcie wczytywanie treści materiałów emitowanych na antenie TVN24. To robię od lat, niemal każdego dnia. Nagrałam setki wywiadów. Przeczytałam setki materiałów informacyjnych i setki reportaży (w tym dłuższe, kilkunastominutowe formy). Byłam gościem w studiu TVN24 podczas rozmów zapowiadających moje reportaże. Robiłam relacje na żywo. Doskonale wiem, jak ważne jest opanowanie właściwej postawy ciała i świadome wykorzystywanie bogactwa barwy i siły głosu tak, żeby brzmieć pewnie, atrakcyjnie i przekonująco. Szczególnie w dynamicznie zmieniających się i nieprzewidywalnych okolicznościach, kiedy relacjonuje się wydarzenie na żywo.
Prowadziłam warsztaty pracy z głosem dla reporterów „Faktów po południu” TVN24.
Jestem członkinią Koła Miłośników Żywego Słowa, które skupia praktyków – trenerów głosu i wystąpień publicznych, logopedów medialnych, językoznawców etc. Biorę udział w szkoleniach:  seminarium z okazji światowego dnia głosu „Głos i ciało” (kwiecień 2017), szkolenie „Elementy fizjoterapii w pracy z głosem”, prowadzący Piotr Sitkiewicz (maj 2017); warsztaty „Głos, ciało, obecność”, prowadzący Jarosław Sacharski (czerwiec 2017); warsztaty „Głos w przestrzeni”, prowadząca dr Svietlana Butska (lipiec 2017).

Liczba miejsc ograniczona. Obowiązują zapisy: kariera@civitas.edu.pl.

Każdy z uczestników otrzyma imienne zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo.

Najpierw słuchaj, potem mów – czyli jak się efektywnie komunikować

Szkolenie poświęcone jest rozwijaniu umiejętności skutecznego komunikowania się, czyli takiego, którego efektem jest wzajemne zrozumienie obu stron dialogu.

Na początku uczestnicy zostaną postawieni w sytuacji konfliktu, a ich celem będzie znalezienie kompromisu mimo indywidualnych różnic. W dalszej części pokażemy, że kluczem do porozumienia jest przestrzeganie zasady: „najpierw staraj się zrozumieć, a potem – staraj się być zrozumianym”, czyli najpierw wysłuchaj a potem mów. W tej części uczestnicy będą ćwiczyli umiejętność precyzyjnego komunikowania się – zarówno w sytuacji rozmowy bezpośredniej, jak i w korespondencji mailowej.

Efektem udziału w szkoleniu będzie większa zdolność do konstruktywnego radzenia sobie z rozmówcą w sytuacji konfliktu oraz wzmocnienie umiejętności prowadzenia rozmowy w codziennych warunkach tak, aby rozmówca czuł się adekwatnie wysłuchany i zrozumiany.

Trener: Agnieszka Nieciecka

Koordynator projektów, trener umiejętności miękkich. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi, studiów magisterskich z zakresu pedagogiki oraz Szkoły Trenerów Biznesu (Ośrodek Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA).
Koordynator projektów szkoleniowych i profilaktycznych oraz trener kompetencji miękkich, prowadzący szkolenia głównie z obszaru komunikacji, asertywności i motywowania.
Posiada kilkuletnie doświadczenie pracy w ogólnopolskiej organizacji pozarządowej , w której zaczynała jako wychowawca w świetlicy środowiskowej, potem była jej kierownikiem, a następnie pisała wnioski o dotacje oraz koordynowała realizację projektów finansowanych ze środków publicznych

Liczba miejsc ograniczona. Obowiązują zapisy: kariera@civitas.edu.pl.

Każdy z uczestników otrzyma imienne zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo.

Efekt synergii w pracy zespołowej

Celem szkolenia jest pokazanie uczestnikom wartości, jaką niesie praca zespołowa. Podczas zajęć uczestnicy będą postawieni w sytuacjach zadań grupowych, dzięki którym: po pierwsze – sprawdzą, jakie role pełnią w zespołach zadaniowych, a po drugie – doświadczą wartości wspólnego osiągania celów.

Ponadto, bliżej przyjrzymy się roli lidera – czasem niewdzięcznej i bardzo odpowiedzialnej, ale koniecznej do efektywnego działania zespołu. Natomiast w ostatniej części szkolenia uczestnicy poznają i przećwiczą model przekazywania konstruktywnej informacji zwrotnej (pochwały i krytyki), bo efektywna komunikacja jest niezbędnym warunkiem owocnej współpracy.

Efektem udziału w szkoleniu jest zrozumienie wartości pracy zespołowej, większa świadomość warunków, jakie muszą być spełnione, aby zespół działał efektywnie oraz umiejętności prowadzenia rozmowy tak, aby rozmówca czuł się adekwatnie wysłuchany i zrozumiany.

Trener: Agnieszka Nieciecka

Koordynator projektów, trener umiejętności miękkich.
Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi, studiów magisterskich z zakresu pedagogiki oraz Szkoły Trenerów Biznesu (Ośrodek Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA).
Koordynator projektów szkoleniowych i profilaktycznych oraz trener kompetencji miękkich, prowadzący szkolenia głównie z obszaru komunikacji, asertywności i motywowania.
Posiada kilkuletnie doświadczenie pracy w ogólnopolskiej organizacji pozarządowej – gdzie zaczynała jako wychowawca w świetlicy środowiskowej, potem była jej kierownikiem, a następnie – pisała wnioski o dotacje oraz koordynowała realizację projektów finansowanych ze środków publicznych.

Liczba miejsc ograniczona. Obowiązują zapisy: kariera@civitas.edu.pl.

Każdy z uczestników otrzyma imienne zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo.