Zarządzanie

Udostępnij strone

Przedmioty* specjalności Zarządzanie na r. ak. 2018/2019

Zajęcia dedykowane dla specjalności:

  • Metody ilościowe i statystyka w biznesie
  • Debaty oxfordzkie
  • Krytyczne myślenie
  • Logika
  • Prawo gospodarcze i prawo pracy
  • Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych
  • Zarządzanie międzykulturowe
    • Rodzaje kultur i ich charakterystyka. Problemy zarządcze w zespołach wielokulturowych, globalizacja i jej wpływ na przenikanie się kultur, marketing w odmiennych kulturach.
  • CSR
    • Społeczna odpowiedzialność biznesu. Zarządzania CSR w relacjach z pracownikami, klientami i konsumentami,dostawcami i partnerami biznesowymi, inwestorami, społecznością lokalną.
  • Zarządzanie projektami
    • Program oparty na metodzie PM wzbogaconej o elementy biznesowe. Obejmuje wszystkie fazy projektu, poprzez analizę, koncepcję rozwiązania, budżet, kontrolę wykonania.
  • Badania marketingowe
    • Przedmiot pokazuje rolę badań marketingowych w procesie podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie. Program pokrywa cały proces badawczy od planowania badań aż do prezentacji wyników.
  • Zarządzanie strategiczne
    • Wykład obejmuje modele strategiczne, procesy strategiczne, wdrożenie i kontrolę. Program obejmuje projekt studencki, realizacja którego wymaga wykorzystania całej wiedzy zdobytej na studiach
  • Budowanie relacji w biznesie
    • Zajęcia koncentrują się na praktycznych umiejętnościach nawiązywania i utrzymywania i rozwoju relacji w biznesie. Obejmuje szeroki krąg interesariuszy: współpracownicy, dostawcy, odbiorcy, instytucje społeczne itd. Obejmuje zarówno relacje interpersonalne jak i systemowo- organizacyjne.
  • Efektywne zarządzanie zespołem
    • Program kładzie nacisk na skuteczne metody kierowania zespołem, sposoby motywowania pracowników i wspomagania ich rozwoju. Obejmuje również problem dynamiki grupy, rozwiązywania sytuacji konfliktowych, specyfikę roli lidera.
  • Negocjacje
    • Praktyczne ćwiczenia z negocjacji. Program obejmuje zarówno teoretyczne podstawy procesu negocjacyjnego jak i praktyczne warsztaty.
  • Finanse w gospodarce i przedsiębiorstwie
    • Rynek finansowy i jego instrumenty, banki, funkcje finansów, finanse korporacji, elementy ładu korporacyjnego

*Program studiów może ulec nieznacznym zmianom.

Przedmioty fakultatywne w r. ak. 2018/2019*

Przedmioty fakultatywne dostępne będą głównie od drugiego roku studiów.

  • „Metodyka analityka.” Analiza i doradztwo polityczne
  • Academic and Report Writing
  • Political leadership in 21st century
  • Ameryka Łacińska we współczesnym świecie
  • Artists and Their Careers. Sociology of Artistic Professions
  • Przywództwo w polityce zagranicznej
  • Analiza trendów konsumenckich
  • Art., Value and International Relations
  • Arte-coaching – twórcze narzędzia rozwoju
  • Belt and Road Initiative CEE Perspective
  • Populizm i kryzys demokracji
  • Content Marketing i Webwriting
  • Criminology and Criminal Justice
  • Critical Thinking in Policy Analysis
  • Cyberbezpieczeństwo: szpiegostwo, strategia i polityka w domenie cyfrowej
  • Cywilizacja Islamu
  • Cywilizacja japońska
  • Czystość i brud. Historie obyczajów higienicznych i praktyk sanitarnych
  • Design Thinking
  • Diplomacy, Conflict Resolution and International Peacekeeping after WWII
  • Edycja zdjęć na potrzeby materiałów drukowanych i internetowych. W oparciu o program Adobe Lightroom
  • Elites and Leadership in Contemporary Politics
  • Eros, Death and Culture. The Use of Psychoanalysis for Social Sciences
  • Estetyka w badaniach marketingowych
  • Fake news, post-truth and politics of information in the XXI century
  • Film jak zwierciadło duszy na gościńcu świata
  • Fotografia w kulturze współczesnej
  • French Touch – Post-Imperialism in Art and Culture
  • Międzynarodowe przestępstwa gospodarcze
  • Główne konflikty świata w XXI wieku
  • Holocaust and Genocide
  • India and Europe – the Twins Unlike Civilizations
  • Indonesian language
  • Influencer marketing w praktyce
  • Innowacyjne sposoby promocji
  • Internet, Society, Information – Modern World Problems
  • Introduction to Strategic Peacebuilding
  • Israel in Contemporary World
  • It is not all about Violence? Modern Terrorism and Counterterrorism
  • Fake-news, postprawda i polityka informacji w XXI w
  • Kultura elitarna i kultura popularna
  • Marketing wartości i nowe media
  • Media CC
  • Media CC (ENG)
  • Media in a Changing World: The Role of Media in the New World
  • Metody dramowe w kształtowaniu zmian społecznych
  • Migration and Immigration Challenges in the Visegrad Region
  • Mitologia Batmana a kryminologia
  • Moda jako język komunikacji międzynarodowej
  • Ameryka – słabnące mocarstwo
  • Negocjacje w Azji Wschodniej
  • Kryminalne aspekty polityki w Azji Wschodniej
  • Nowoczesne narzędzia PR i marketingu w pracy rzecznika prasowego (administracji państwowej)
  • Ochrona własności intelektualnej w polskim porządku prawnym
  • Personal branding
  • Podstawowe metody i techniki wypowiadania się w mediach
  • Podstawowe pojęcia aktorskie
  • Podstawy ustroju społeczno-politycznego RP oraz prawa i wolności obywatelskie
  • PR i reklama we współczesnym społeczeństwie informacyjnym
  • Prawo konfliktów zbrojnych i prawo humanitarne
  • Przygotowanie do wystąpień publicznych, prezentacji i autoprezentacji z elementami pracy z ciałem i z głosem
  • Psychologia i zarządzanie reklamą
  • Public Relations – wprowadzenie
  • Racial Studies – Colonialism, Culture, Race
  • Relacje Chiny – Stany Zjednoczone: Wyzwania i Możliwości
  • Relacje USA-Federacja Rosyjska
  • Rynek mediów i reklamy
  • Savoir vivre
  • Sekty – alternatywne poszukiwania
  • Semiotics of Popular Culture
  • Skandynawia we współczesnym świecie
  • Socio-political Geography of Terrorism
  • Politics of fear
  • Sprawozdawczość sądowa, dziennikarstwo śledcze
  • Storytelling a budowanie marki
  • Stosunki międzynarodowe na Bliskim Wschodzie
  • Sztuka i nauka
  • Sztuka wystąpień i mowienia publicznego
  • Taniec w kulturach świata
  • Techniki wyobraźni
  • Terrorism and Other Security Threats
  • The Most Important Theories of Modernity
  • The World of Intelligence – the US Model
  • Trening kreatywności
  • Tworzenie i obsługa witryny internetowej, sklepu internetowego, oraz bloga w oparciu o technologię WordPress
  • Umysł, mózg, świadomość i ciało
  • Using Media as a Propaganda Weapon
  • Czas w społeczeństwie i kulturze
  • Współczesne wyzwania migracji międzynarodowej i uchodźctwa
  • Zarządzanie projektem w praktyce z elementami kompetencji cyfrowych
  • Zarządzanie strategią reklamową
  • Zarządzanie w administracji publicznej
  • Zarządzanie wizerunkiem i tożsamością organizacji
  • Anti-Americanism in world politics
  • Warsztat publicystyki telewizyjnej
  • Śledztwa internetowe
  • Warsztat trenerski-techniki prowadzenia szkoleń
  • Koło Naukowe Socjologów
  • Koło Naukowe Socjologów
  • Inowacje społeczne
  • Neuronauka w praktyce coacha

*UWAGA! Warunkiem uruchomienia przedmiotu fakultatywnego jest zarejestrowanie się odpowiedniej liczby studentów.
Dostępność przedmiotów fakultatywnych w poszczególnych semestrach może ulec zmianom.