Train the Trainer Porozumienie bez Przemocy

Udostępnij strone

Program studiów podyplomowych na kierunku Train the Trainer Porozumienie bez Przemocy został przygotowany z myślą o osobach, które chcą przygotować się uczenia wybranych procesów i zagadnień PbP. Train the Trainer Porozumienie bez Przemocy są to pierwsze w Polsce studia podyplomowe dla trenerów pracujących w oparciu o metodę Porozumienia bez Przemocy wg Marshalla B. Rosenberga

Program

Program studiów* obejmuje 128 godzin dydaktycznych realizowanych przez dwa semestry w trybie niestacjonarnym.

 

Język wykładowy:

polski

Ramowy program Studiów:*

MODUŁ 1 FORMOWANIE GRUPY W ZGODZIE Z PbP

  • Rozpoczynanie szkoleń i formowanie grupy, tworzenie poczucia bezpieczeństwa
  • Kontraktowanie z grupą w oparciu o potrzeby
  • Przekazywanie struktury „4 kroków” w zależności od grupy docelowej
  • Tworzenie grup praktykujących i dzielących się, i inne strategie do samorozwoju uczestników

MODUŁ 2 – POSTAWA TRENERA PbP W PROCESIE GRUPOWYM

  • Kluczowe elementy postawy trenera PbP
  • Cztery reakcje na trudny komunikat
  • Etapy procesu grupowego
  • Eksploracja podstawowych założeń PbP

MODUŁ 3 –POGŁĘBIENIE PODSTAWOWEJ WIEDZY O PbP

  • Co wyróżnia język PbP
  • Pojęcie empatii
  • Praktyka własna trenera PbP
  • Kiedy słuchać a kiedy wyrażać siebie?
  • Zasady odgrywania ról (scenki) oraz ich znaczenie w pracy trenera

MODUŁ 4 KONFLIKT JAKO OKAZJA DO KONTAKTU

  • Jak przygotować się do trudnej rozmowy?
  • Moc, przemoc, brak mocy
  • Ochronne użycie siły
  • Zarządzanie grupą szkoleniową w konflikcie używając narzędzi PbP
  • Badanie potrzeb grupy, pisanie scenariusza

MODUŁ 5 – ROLA TRENERA PbP – JAK WSPÓŁTWORZYĆ WARSZTAT RAZEM Z GRUPĄ

  • Rola trenera NVC – praca z grupą w paradygmacie power-with
  • Kluczowe rozróżnienia – czym są, po co, jaka jest ich historia, jak z nimi pracować na warsztatach NVC/jak omawiać ćwiczenia z poziomu kluczowych
  • Wstyd w pracy trenera
  • Opór grupy i jak z nim pracować
  • Kontakt ze sobą w roli trenera/Kim jestem kiedy staję przed grupą

MODUŁ 6 – ROLA PRZEKONAŃ W PRACY TRENERA

  • Co to są przekonania?
  • Konflikty wewnętrzne
  • Trudny uczestnik a teoria PbP
  • Prośby rokujące na rozwiązania

MODUŁ 7 – ROLA CIAŁA i ŚWIADOMOŚCI UCZUĆ W POSTAWIE TRENERA

  • Uczenie procesów przyjmowania i wyrażania złości
  • Zrozumienie poczucia winy
    Elementy pracy świadomością uczuć

MODUŁ 8 –  PROCES UCZENIA SIĘ GRUPY I PROCES ROZWOJU TRENERA

  • Ewaluacja szkoleń
  • Kluczowe elementy procesu uczenia PbP (proces opłakiwania i świętowania)
  • Siła płynąca z wyrażania uznania (dawanie i otrzymywania)
  • Podsumowywanie ćwiczeń, zbieranie „plonów” szkolenia

 

Ponadto w programie:

  • wprowadzenie do PbP – tło historyczne
  • kluczowe symbole w PbP
  • główne założenia i rozróżnienia PbP
  • praca z różnymi grupami docelowymi
  • efektywne podejmowanie decyzji w grupie w oparciu o potrzeby
  • współprowadzenie szkoleń
  • wyrażanie wdzięczności
  • superwizje

*Program może ulec niewielkim zmianom.

 

Zasady realizacji studiów:

  • Studia nastawione są na stworzenie uczącej się społeczności – w której uczestnicy mają możliwość zdobywania praktyki w dzieleniu się podstawami NVC, dzielenia się doświadczeniami i uczenia się od siebie nawzajem przy wsparciu certyfikowanych trenerów NVC
  • Zapraszamy do stworzenia empatycznej przestrzeni do wymiany myśli i doświadczeń,
  • Program studiów stwarza możliwość superwizji, czyli wcielenia się w rolę trenera i przeprowadzenia próbki zajęć pod okiem certyfikowanej trenerki NVC, jak również omówienia swoich doświadczeń z grup prowadzonych pomiędzy zjazdami
  • Kontakt z wykładowcami i kierownikiem studiów przez cały czas trwania programu – każdy uczestnik będzie miał swojego “trenera prowadzącego”
  • Warsztatowy charakter prowadzenia zajęć przez certyfikowane trenerki NVC, z przestrzenią na wspólne patrzenie na przebieg zajęć z metapoziomu oraz dzielenie się przez prowadzących dylematami i “kuchnią trenerską”
  • Minimalna ilość wykładów, maksymalna ilość praktyki,
  • Interakcje w podgrupach, interakcje w parach,
  • Dyskusje, ćwiczenia praktyczne,
  • Scenki, ćwiczenia z ruchem i wizualizacją,
  • Zadania i obserwacje rozwojowe – własna praktyka podnoszenia świadomości.

 

Wymagania dla uczestników:

  • 20 dni pracy w trakcie warsztatów z certyfikowanym trenerem
  • doświadczenie trenerskie w obszarze PbP (prowadzenie grupy empatii lub grupy praktykującej PbP – min. 6 spotkań lub prowadzenie szkoleń/warsztatów min. 3 dni)

 

Forma zaliczenia studiów podyplomowych

Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych jest:

  • prowadzenie grupy praktykującej PbP (2 razy w miesiącu)
  • udział w dwójkach empatycznych
  • prowadzenie fragmentu zajęć w czasie zjazdów (min. 2 razy)
  • przygotowanie scenariusza 2-dniowego programu szkolenia/warsztatu

 

Absolwent studiów podyplomowych uzyskuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Collegium Civitas.

Harmonogram

Czas trwania:

2 semestry

 

Terminy zjazdów w roku 2019/2020:

Semestr zimowy:

  • listopad: 30-01;
  • grudzień: 14-15;
  • styczeń: 18-19;
  • luty: 01-02; 15-16.

Semestr letni:

  • marzec: 14-15; 28-29;
  • kwiecień: 18-19.

*terminy zjazdów mogą ulec nieznacznym zmianom

 

Godziny zajęć:*
Sobota: 9.00-16.30
Niedziela 9.00-16.30

*godziny mogą ulec przesunięciom

 

 

REKRUTACJA ONLINE


Kontakt:
Dział Rekrutacji Collegium Civitas
tel. 22 656 71 89
email: rekrutacja@civitas.edu.pl

pokój 1210, Pałac Kultury i Nauki, 12 piętro
plac Defilad 1, 00-901 Warszawa