Projekty w kulturze. Idea, innowacje, biznes

Udostępnij strone

Trwa rekrutacja na studia zaczynające się w marcu 2020 r. – zapraszamy!

  1. Rodzaj studiów:
    studia podyplomowe
  2. Tryb studiów:
    niestacjonarne
  3. Język wykładowy:
    polski
  4. Czas trwania studiów:
    1 rok (2 semestry)
  5. Planowane rozpoczęcie zajęć:
    marzec 2020 r.

 

Studia współorganizowane z Fundacją MEAKULTURA

 

Studia podyplomowe „Projekty w kulturze. Idea, innowacje, biznes” skierowane są do osób pracujących w sektorze kultury bądź zamierzających z nim współpracować. Ich celem jest uzyskanie przez słuchacza kompetencji umożliwiających rozwój projektu bądź organizacji czy instytucji od strony: konceptualnej, biznesowej, ekonomicznej, komunikacyjnej i zarządczej.

Głównym założeniem kierunku jest dostarczenie narzędzi i inspiracji, dzięki którym pierwotny pomysł na działanie kulturalne stanie się konkurencyjny jakościowo i rynkowo. Program jest skonstruowany w taki sposób, aby otrzymane narzędzia rozwoju projektów mogły być implikowane w różnych działaniach związanych z kulturą.

Moduły tematyczne dotyczą wielu zagadnień: od opracowania początkowego pomysłu, przez jego finansowanie i realizację, aż po budowanie wizerunku. Obszerny blok studiów poświęcony jest działalności biznesowej i ekonomicznej przy zastosowaniu nowoczesnej komunikacji i kompetencji z zakresu zarządzania. W programie duży nacisk położony został na innowacyjne procesy myślowe, a także na relacje międzysektorowe oraz przedsiębiorczość.

W ramach programu studiów chcemy wskazywać na te połączenia, które są rzadko eksplorowane i namawiać do odwagi we wdrażaniu nowych pomysłów na projekty w kulturze. Z drugiej strony udowodnimy, że nawet standardowe pomysły można rozwinąć w sposób nieszablonowy, wykorzystując m.in. potencjał twórczy zespołu projektowego, narzędzia tworzenia innowacji oraz relacje z uczestnikami.

Program został opracowany przez dr Marlenę Wieczorek (konsultacja merytoryczna: Tomasz Szymański i Beata Dubiel-Stawska). Autorskie przedmioty są stworzone przez ekspertów praktyków odnoszących sukcesy w sektorze kultury i biznesie. To dzięki nim uczestnictwo w studiach podyplomowych stanie się katalizatorem zmian w sferze tworzenia i rozwoju projektów kulturalnych. Połączenie różnych perspektyw daje szczególny rodzaj synergii, co sprawia, że program kierunku jest atrakcyjną odpowiedzią na potrzeby współczesnego rynku. Łączy w sobie myślenie stricte biznesowe, a nawet komercyjne, nie pomijając przy tym społecznej i artystycznej roli i misji kultury.

 

Zapraszamy do kultury przyszłości!

 

„Projekty w kulturze. Idea, innowacje, biznes” to studia dostarczające nowatorskich sposobów rozwijania projektów w kulturze, od etapu idei, poprzez komunikację, do zarządzania. Duży nacisk został położony na zagadnienia związane z finansowaniem pomysłów, pozyskiwaniem partnerów i budowaniem własnej marki. To studia dla pragmatyków i wizjonerów, autorów jednego projektu i profesjonalistów z wieloletnim stażem – wszystkich, którzy wierzą, że kultura może przynosić materialne zyski, nie zatracając swojej misji.

 

Zdobędziesz praktyczne umiejętności z zakresu:

  • strategii rozwoju projektów kulturalnych,
  • nowoczesnego PR-u,
  • komercjalizacji pomysłów,
  • ekonomizacji działań,
  • budowania relacji międzysektorowych,
  • biznesowego podejścia do projektów z sektora kultury,
  • tworzenia innowacji w projektowaniu i komunikacji,
  • zainteresowania mediów swoim projektem,
  • budowania i rozwijania relacji z uczestnikami (audience development).

 

Perspektywy zawodowe dla absolwentów kierunku:

  • zespoły realizujące projekty z sektora kultury,
  • firmy z sektora kreatywnego,
  • instytucje kultury,
  • firmy tworzące start-upy powiązane z kulturą,
  • organizacje pozarządowe,
  • firmy z szeroko pojętego rynku kultury (od organizatorów dużych wydarzeń po osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą),
  • agencje eventowe, domy mediowe i agencje kreatywne,
  • działy CSR i/lub marketingu korporacji zainteresowane kulturą i sztuką.

 

Studia są skierowane do:

  • osób prowadzących projekty kulturalne lub zamierzających to robić,
  • pracowników publicznych i prywatnych instytucji kultury,
  • osób działających w organizacjach pozarządowych,
  • zatrudnionych w branży związanej z kulturą,
  • innowatorów,
  • przedsiębiorców zainteresowanych współpracą z sektorem kreatywnym,
  • pracowników sektorów kreatywnych,
  • marketerów.

 

 

REKRUTACJA ONLINE


Kontakt:
Dział Rekrutacji Collegium Civitas
tel. 22 656 71 89
email: rekrutacja@civitas.edu.pl

pokój 1210, Pałac Kultury i Nauki, 12 piętro
plac Defilad 1, 00-901 Warszawa