Nowe media i dziennikarstwo / New Media and Journalism

Udostępnij strone

  1. Rodzaj studiów:
    I stopnia (licencjackie)
  2. Tryb studiów:
    stacjonarne
  3. Język wykładowy:
    polski i angielski
  4. Czas trwania studiów:
    3 lata (6 semestrów)
  5. Kierunek:
    Dziennikarstwo i nowe media/Journalism and New Media

Twoją pasją jest relacjonowanie wydarzeń? Jesteś ciekawy świata, lubisz tworzyć teksty, masz dobry kontakt z ludźmi? Czujesz, że byłbyś świetnym dziennikarzem i widzisz siebie w roli twórcy mediów przyszłości? Wybierz specjalność Nowe media i dziennikarstwo, a pod okiem doświadczonych dziennikarzy, wyznaczających najnowsze trendy, będziesz szlifować swój warsztat dziennikarski! Studia prowadzone są w języku polskim i angielskim, ale to Ty decydujesz, jaką część zajęć chcesz realizować w języku angielskim. Dzięki takiej formule programu zwiększasz swoje kompetencje językowe oraz szanse na znalezienie wymarzonej pracy w środowisku międzynarodowym. Uważasz, że Twój angielski nie jest doskonały? Nie ma problemu, możesz skorzystać z intensywnego kursu, który pozwoli Ci swobodnie uczestniczyć w zajęciach.
 

Zdobędziesz wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu:

  • nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych;
  • reportażu, publicystyki, montażu obrazu i dźwięku;
  • dziennikarstwa internetowego;
  • tworzenia komunikatów prasowych, radiowych i telewizyjnych;
  • tworzenia mediów internetowych, ich ekonomii, technologii, finansowania, organizacji;
  • wykorzystywania nowych mediów jako źródeł informacji, miejsc pracy i kanałów dystrybucji swojej profesjonalnej twórczości;
  • korzystania ze źródeł informacji dziennikarskiej;
  • strategii perswazji.

 

Praktyki
W trakcie studiów będziesz miał okazję sprawdzić swoją wiedzę w praktyce, m. in. w: redakcjach ogólnopolskich gazet, tygodników, w telewizji, w radiu, w redakcjach magazynów lifestylowych, filmowych i sportowych. Dzięki praktycznym warsztatom zdobędziesz kompetencje, które docenią Twoi przyszli pracodawcy.
 

Perspektywy zawodowe:

  • redakcje telewizyjne;
  • redakcje radiowe;
  • prasa;
  • redakcje internetowe;
  • zagraniczne media, takie jak: niemiecki „Die Welt”, amerykański „The New Yorker”, „NPR” (National Public Radio);
  • instytucje badawcze;
  • firmy reklamowe;
  • agencje PR;
  • instytucje kultury i sztuki.

 

Atuty:

  • uczysz się od najbardziej cenionych dziennikarzy: Konrada Piaseckiego, którego redakcje wszystkich polskich mediów wybrały Dziennikarzem Roku 2015, Jacka Żakowskiego, laureata Superwiktora (2015), Dziennikarza Roku 1997 r., Wojciecha Orlińskiego i Edwina Bendyka – znawców nowego cyfrowego świata;
  • masz kontakt z twórcami mediów, programów, tekstów wyznaczających najwyższe i najnowsze standardy: Grzegorza Rzeczkowskiego – szefa polityka.pl, Romana Kurkiewicza – byłego szefa „Przekroju”, współautora m.in. codziennego programu „Dwie prawdy” w TVN24, Rafała Wosia – ostatnio najczęściej nagradzanego publicysty ekonomicznego, Karoliny Lewickiej – jednej z najwyżej cenionych publicystek, ostatnio w TokFM;
  • Twoje zajęcia poprowadzą znani szefowie mediów: Juliusz Braun – były prezes KRRiT oraz TVP, Krzysztof Komar – wydawca m.in najpopularniejszego magazynu dla mężczyzn „Mens’s Health”, Michał Broniatowski – naczelny miesięcznika biznesowego „Forbes”;
  • wiedzę na temat polityki i współczesnego świata przekażą Ci najwybitniejsi znawcy i praktycy, m. in.: prof. Andrzej Friszke, sędzia Trybunału Konstytucyjnego w stanie spoczynku, Wiesław Johan;
  • zajęcia odbywają się w niewielkich, ok. 20-to osobowych grupach i są prowadzone w języku polskim i angielskim – to Ty decydujesz, jaką część zajęć realizujesz w języku angielskim;
  • do Twojej dyspozycji oddajemy indywidualnego tutora, który będzie Twoim przewodnikiem po dziennikarskim świecie;
  • oferujemy rozbudowane zajęcia warsztatowe: warsztaty prasowe, warsztaty radiowe, warsztaty telewizyjne;
  • proponujemy Ci zajęcia poświęcone tworzeniu mediów internetowych i ich ekonomii, technologii, finansowaniu, organizacji;
  • uczymy praktycznego wykorzystywania nowych mediów jako źródeł informacji, miejsc pracy i kanałów dystrybucji swojej profesjonalnej twórczości;
  • prowadzimy ogólnorozwojowe przedmioty akademickie obejmujące elementy socjologii, teorii mediów i komunikacji, prawa prasowego i ochrony własności intelektualnej, etyki mediów i debaty publicznej oraz wiedzy o współczesnym społeczeństwie i kształtujących je ideach;
  • dodatkowo, wybierasz też odpowiadające Twoim zainteresowaniom i przyszłym potrzebom zawodowym zajęcia fakultatywne; to od Ciebie zależy, czy pogłębisz wiedzę dotyczącą historii Polski, Stanów Zjednoczonych, Chin, filmu, czy mody;
  • zdobędziesz takie kompetencje i umiejętności, które umożliwią Ci pracę w świecie nieustannych i szybkich zmian;
  • nauczysz się poznawać i rozumieć rzeczywistość.

 


Kontakt:
Dział Rekrutacji Collegium Civitas
tel. 22 656 71 89
email: rekrutacja@civitas.edu.pl

pokój 1210, Pałac Kultury i Nauki, 12 piętro
plac Defilad 1, 00-901 Warszawa