-
Rodzaj studiów:I stopnia (licencjackie)
-
Tryb studiów:stacjonarne
-
Język wykładowy:polski i angielski
-
Czas trwania studiów:3 lata (6 semestrów)
-
Kierunek:Dziennikarstwo i nowe media/Journalism and New Media
Twoją pasją jest relacjonowanie wydarzeń? Jesteś ciekawy świata, lubisz tworzyć teksty, masz dobry kontakt z ludźmi? Czujesz, że byłbyś świetnym dziennikarzem i widzisz siebie w roli twórcy mediów przyszłości? Wybierz specjalność Nowe media i dziennikarstwo, a pod okiem doświadczonych dziennikarzy, wyznaczających najnowsze trendy, będziesz szlifować swój warsztat dziennikarski! Studia prowadzone są w języku polskim i angielskim, ale to Ty decydujesz, jaką część zajęć chcesz realizować w języku angielskim. Dzięki takiej formule programu zwiększasz swoje kompetencje językowe oraz szanse na znalezienie wymarzonej pracy w środowisku międzynarodowym. Uważasz, że Twój angielski nie jest doskonały? Nie ma problemu, możesz skorzystać z intensywnego kursu, który pozwoli Ci swobodnie uczestniczyć w zajęciach.
Zdobędziesz wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu:
- nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych;
- reportażu, publicystyki, montażu obrazu i dźwięku;
- dziennikarstwa internetowego;
- tworzenia komunikatów prasowych, radiowych i telewizyjnych;
- tworzenia mediów internetowych, ich ekonomii, technologii, finansowania, organizacji;
- wykorzystywania nowych mediów jako źródeł informacji, miejsc pracy i kanałów dystrybucji swojej profesjonalnej twórczości;
- korzystania ze źródeł informacji dziennikarskiej;
- strategii perswazji.
Praktyki
W trakcie studiów będziesz miał okazję sprawdzić swoją wiedzę w praktyce, m. in. w: redakcjach ogólnopolskich gazet, tygodników, w telewizji, w radiu, w redakcjach magazynów lifestylowych, filmowych i sportowych. Dzięki praktycznym warsztatom zdobędziesz kompetencje, które docenią Twoi przyszli pracodawcy.
Perspektywy zawodowe:
- redakcje telewizyjne;
- redakcje radiowe;
- prasa;
- redakcje internetowe;
- zagraniczne media, takie jak: niemiecki „Die Welt”, amerykański „The New Yorker”, „NPR” (National Public Radio);
- instytucje badawcze;
- firmy reklamowe;
- agencje PR;
- instytucje kultury i sztuki.
Atuty:
- uczysz się od najbardziej cenionych dziennikarzy: Konrada Piaseckiego, którego redakcje wszystkich polskich mediów wybrały Dziennikarzem Roku 2015, Jacka Żakowskiego, laureata Superwiktora (2015), Dziennikarza Roku 1997 r., Wojciecha Orlińskiego i Edwina Bendyka – znawców nowego cyfrowego świata;
- masz kontakt z twórcami mediów, programów, tekstów wyznaczających najwyższe i najnowsze standardy: Grzegorza Rzeczkowskiego – szefa polityka.pl, Romana Kurkiewicza – byłego szefa „Przekroju”, współautora m.in. codziennego programu „Dwie prawdy” w TVN24, Rafała Wosia – ostatnio najczęściej nagradzanego publicysty ekonomicznego, Karoliny Lewickiej – jednej z najwyżej cenionych publicystek, ostatnio w TokFM;
- Twoje zajęcia poprowadzą znani szefowie mediów: Juliusz Braun – były prezes KRRiT oraz TVP, Krzysztof Komar – wydawca m.in najpopularniejszego magazynu dla mężczyzn „Mens’s Health”, Michał Broniatowski – naczelny miesięcznika biznesowego „Forbes”;
- wiedzę na temat polityki i współczesnego świata przekażą Ci najwybitniejsi znawcy i praktycy, m. in.: prof. Andrzej Friszke, sędzia Trybunału Konstytucyjnego w stanie spoczynku, Wiesław Johan;
- zajęcia odbywają się w niewielkich, ok. 20-to osobowych grupach i są prowadzone w języku polskim i angielskim – to Ty decydujesz, jaką część zajęć realizujesz w języku angielskim;
- do Twojej dyspozycji oddajemy indywidualnego tutora, który będzie Twoim przewodnikiem po dziennikarskim świecie;
- oferujemy rozbudowane zajęcia warsztatowe: warsztaty prasowe, warsztaty radiowe, warsztaty telewizyjne;
- proponujemy Ci zajęcia poświęcone tworzeniu mediów internetowych i ich ekonomii, technologii, finansowaniu, organizacji;
- uczymy praktycznego wykorzystywania nowych mediów jako źródeł informacji, miejsc pracy i kanałów dystrybucji swojej profesjonalnej twórczości;
- prowadzimy ogólnorozwojowe przedmioty akademickie obejmujące elementy socjologii, teorii mediów i komunikacji, prawa prasowego i ochrony własności intelektualnej, etyki mediów i debaty publicznej oraz wiedzy o współczesnym społeczeństwie i kształtujących je ideach;
- dodatkowo, wybierasz też odpowiadające Twoim zainteresowaniom i przyszłym potrzebom zawodowym zajęcia fakultatywne; to od Ciebie zależy, czy pogłębisz wiedzę dotyczącą historii Polski, Stanów Zjednoczonych, Chin, filmu, czy mody;
- zdobędziesz takie kompetencje i umiejętności, które umożliwią Ci pracę w świecie nieustannych i szybkich zmian;
- nauczysz się poznawać i rozumieć rzeczywistość.
Kontakt:
Dział Rekrutacji Collegium Civitas
tel. 22 656 71 89
email: rekrutacja@civitas.edu.pl
pokój 1210, Pałac Kultury i Nauki, 12 piętro
plac Defilad 1, 00-901 Warszawa