Nowe media i dziennikarstwo

Udostępnij strone

Przedmioty* specjalności Nowe media i dziennikarstwo od r. ak. 2021/2022

  • Debata współczesna

 

  • Dziennikarstwo internetowe

 

  • Filozofia – kroki milowe

 

  • Jak budować markę w sieci?

 

  • Montaż dźwięku i obrazu
    • Propozycja skierowana do studentów, którzy chcieliby związać swoja przyszłości z pracą w mediach jak telewizja czy szeroko pojęte multimedia. Celem przedmiotu jest poznanie możliwości, jakie oferuje sztuka montażu. Studenci poznają sposoby powstawania form telewizyjnych i filmowych oraz co ważniejsze, w jaki sposób i dlaczego oddziaływają one na widzów. Reżyser czy dziennikarz musi mieć świadomość możliwości manipulacji, jaką oferuje proces montażu. Jest to proces twórczy, który bazując na dramaturgii filmowej, operując skrótem i skojarzeniami potrafi bardzo silnie wpływać na odbiorcę. Świadomość procesu montażu jest podstawą przygotowania zarówno newsa dla programu informacyjnego jak i dla wykonania filmu dokumentalnego czy umieszczenia prywatnego filmu w Internecie. Studenci dowiadują się jak zostać „Youtuberem”, poznają rolę montażu w Internecie, telewizji, filmie.

 

  • Multimedia – zdjęcia, grafika i video w sieci
    • Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zawodem dziennikarza multimedialnego, który łączy funkcje klasycznego reportera, redaktora, fotoreportera i operatora. Studenci poznają wymagania, jakie stawiane są dziennikarzom tej specjalności, w szczególności w zakresie wykonywania zdjęć i przygotowania materiałów wideo. Słuchacze dowiadują się również, do jakich celów wykorzystywane są w internecie materiały filmowe, jak się je przygotowuje, umieszcza na stronach internetowych i rozpowszechnia w sieci. Zapoznają się również z informacjami na temat rozwoju rynku wideo na świecie, poznają najnowsze trendy w tej dziedzinie, w tym w technologii 360 VR. Podejmują próbę uruchomienia własnego kanału wideo w serwisie YouTube. Studenci dowiedzą się jak prawidłowo przygotowywać projekty internetowe, jak je budować i wypełniać treścią. Posiądą wiedze na temat funkcjonowania systemów zarządzania treścią (CMS), poznają również narzędzia pozwalające monitorować ruch w serwisach internetowych. Studenci poznają najważniejsze kanały dystrybucji wideo w sieci, potrafią wskazać najbardziej popularne narzędzia do obróbki klipów. Uczą się przygotowywać i nagrywać krótkie klipy, wyszukiwać w sieci zdjęcia i potrafić je poprawnie edytować.

 

  • Przegląd mediów i wydarzeń + biografia dziennikarza

 

  • Warsztat dziennikarski – reportaż
    • red Joanna Szczesna – autorka i współautorka reportaży i książek – jak „Pamiątkowe rupiecie, przyjaciele i sny Wisławy Szymborskiej” czy „Lawina i kamienie. Pisarze wobec komunizmu” oraz red Cezary Łazarewicz – laureat literackiej nagrody NIKE w 2017 za reportaż historyczny „Żeby nie było śladów. Sprawa Grzegorza Przemyka”, autor reportaży publikowanych w Gazecie Wyborczej, Newsweeku, Polityce, Wprost, Przekroju – Celem warsztatu jest przygotowanie studentów do pisania reportaży i to zarówno od strony warsztatu, jak i zawodowej etyki. Nauka odbywa się na przykładzie analizy twórczości mistrzów oraz własnych ćwiczeń i poprawiania omawianych błędów

 

  • Warsztat telewizyjny – obraz
    • red Karolina Lewicka – prowadząca programy w TVP i TVP Info, obecnie radio Tok FM – Podczas zajęć studenci poznają teoretyczne zasady oraz praktykę pracy dziennikarza telewizyjnego – od reportera do prezentera. Poznają historię telewizji, specyfikę tego medium oraz potencjalne kierunki rozwoju. Analizowane są telewizyjne materiały archiwalne i bieżące. Studenci próbuje też swoich sił przed kamerą, uczą się działania zespołowego, koniecznego podczas pracy w telewizji – czyli współpracy z wydawcą, operatorem i montażystą. Studenci poznają technologię pracy przy programie telewizyjnym ego oraz poznają podstawy warsztatu telewizyjnego.

 

  • Warsztat telewizyjny – publicystyka
  • Źródła informacji

 

*Program studiów może ulec nieznacznym zmianom.

Przedmioty fakultatywne w r. ak. 2020/2021*

Przedmioty fakultatywne dostępne będą głównie od drugiego roku studiów.

  • A Sociology of 20th Century Music: Syncopation, Swing, Improvisation, Blues, Flow
  • ABC of the latest philosophy
  • Academic and Report Writing
  • All you need to know about queer studies, but might be afraid to ask
  • Ambasada Concilium Civitas
  • American Foreign Policy in the Trump Era – continuity and change
  • Ameryka Łacińska we współczesnym świecie
  • Analiza trendów konsumenckich
  • Antymoda i jej źródła: Od protestów feministek po normcore Steve’a Jobsa
  • Antysemityzm, romofobia, niechęć wobec „Obcego”: kogo i dlaczego nie lubią (niektórzy) współcześni Polacy?
  • Approaches to Conflict Transformation
  • Art, Value and International Relations
  • Autorytaryzm cyfrowy
  • Azja w XXI w. – Azja Południowa i Chiny
  • Badania w reklamie
  • Bajaderka, czyli warsztaty kompetencji obywatelskich
  • Batman jako mem kulturowy
  • Bliski Wschód – społeczeństwo i kultura
  • Bloga kraina czyli kreatywny warsztat pisania z sensem w Internecie
  • Building Peace Through Arts
  • CEE – Road to Democracy
  • Ciemna strona polityki skandale nadużycia władzy we współczesnym świecie
  • Client Service – sztuka obsługi klienta
  • Coaching i jego narzędzia
  • Content Marketing i Webwriting
  • Copywriting i webwriting
  • Cyberbezpieczeństwo: szpiegostwo, strategia i polityka w domenie cyfrowej
  • Czy reportaż może być niepolityczny? O groźnym micie niezależnego obserwatora i wyjściu poza formułę obiektywnej obojętności w literaturze faktu
  • Czystość i brud. Historie obyczajów higienicznych i praktyk sanitarnych
  • Democracies in Distress
  • Design Thinking
  • Designing Projects for Positive Social Change
  • Disruptive Technology, czyli społeczny wymiar transformacji cyfrowej
  • Dyplomacja gospodarcza
  • Dziennikarstwo zaangażowane: między uczciwością a obiektywizmem
  • Eco Marketing
  • Edycja cyfrowego obrazu fotograficznego oraz budowanie stron internetowych- podstawy, zagadnienia teoretyczne
  • Edycja cyfrowego obrazu fotograficznego oraz budowanie stron internetowych: ćwiczenia praktyczne
  • Edycja filmów w oparciu o program DaVinci Resolve, postprodukcja oraz efekty specjalne w module Fusion; wstęp do animacji
  • Edycja zdjęć na potrzeby materiałów drukowanych i internetowych. W oparciu o program Affinity Photo
  • Elections in America
  • Employee Health and Well-Being
  • Environmental Security and Sustainable Development
  • Eros, Death and Culture. The Use of Psychoanalysis for Social Sciences
  • Erotyzm w kulturze antycznej Grecji
  • Estetyka fotografii
  • Estetyka w badaniach marketingowych
  • Ethics of Research in Conflict and Post-conflict Societies
  • EU Educational Policy – Theory and Practical Implementation
  • Fake news, post-truth and politics of information in the XXI century
  • Fake-news, postprawda i polityka informacji w XXI w.
  • Fenomen „dwunarodowości” w ramach jednego etosu. Przypadek Stanów Zjednoczonych, Rosji i Polski
  • Film jako zwierciadło duszy na gościńcu świata
  • Fotografia w kulturze współczesnej
  • From Marketing 2.0 to Marketing 4.0
  • Frozen Conflicts’: Causes, Strategies and Outcomes
  • Funny Politics
  • Gender i transformacje nauk społecznych
  • Geopolitics of Europe
  • Geopolityka Europy – historia naukowa i realne znaczenie
  • Global social policy: old-age pension debate and implementing social protection floors as a tool to reduce poverty, vulnerability and inequality
  • Globalna polityka społeczna: spór o emerytury oraz budowanie podstawowego zabezpieczenia społecznego jako narzędzie redukcji ubóstwa i nierówności
  • Green Film Academy-dyskusyjny klub filmowy
  • Gry multimedialne – nowe medium
  • Historia reklamy i propagandy
  • Holocaust and Genocide
  • Human Rights: Organizations, Systems and New Challenges
  • Humanistyka w popkulturze
  • Impro Dance
  • Inbound marketing
  • India and Europe – the Twins Unlike Civilizations
  • Indonesian Language
  • Influencer marketing w praktyce
  • Innowacyjne sposoby promocji
  • Intelligence Services in Contemporary International Relations
  • Internacjonalizacja biznesu
  • Internet, Society, Information – Modern World Problems
  • Israel in Contemporary World
  • Jaskinia. Droga rebeliantów. Obraz jaskini jako paradygmat nauki, sztuki i literatury
  • Justin Bieber, Mojżesz i Coca-Cola? Archetypiczna siła marketingu
  • Kampanie promocyjne 360 stopni
  • Kampanie społeczne w sieciach społecznych
  • Kanon komiksowy
  • Klub filmowy
  • Kobiety w działaniu czyli społeczno-prawne uwarunkowania równości płci
  • Kobiety, księżniczki, bojowniczki i terrorystki, czyli różne oblicza kobiet w świecie arabsko-muzułmańskim
  • Komunikacja marketingowa i public relations
  • Komunikacja w biznesie
  • Koniec końca historii – od Pax Americana do świata wielobiegunowego
  • Krajobraz regulacyjny sztucznej inteligencji
  • Kultura elitarna i kultura popularna
  • Kurs organizatora konferencji, kongresów i imprez masowych
  • Laboratorium efektywnych spotkań
  • Let the post-structuralists help you become a digital copywriter
  • Manipulacje i humor w reklamie
  • Marketing ekologiczny
  • Marketing i reklama społeczna
  • Marketing i reklama w polskich firmach
  • Marketing środowiskowy i zero waste
  • Marketing wartości i nowe media
  • Media in a Changing World: The Role of Media in the New World
  • Mediacje w środowisku międzykulturowym i międzynarodowym- warsztat praktyczny
  • Megatrends & Understanding Future
  • Megatrendy i rozumienie przyszłości
  • Megatrendy: człowiek – środowisko – technologia
  • Metodyki zwinne w zarządzaniu projektami IT
  • Między Tel Awiwem a Watykanem czyli jak działają najlepsze dyplomacje świata. Rys historyczno- współczesny
  • Międzynarodowe rynki i instrumenty finansowe
  • Moda jako język komunikacji międzynarodowej
  • Modne słowa 2020: Konstytucja, praworządność, prawa człowieka – praktyczny kurs dla średnio zorientowanych
  • Movies Through Social Lenses: Film Club
  • Mozaika Bliskiego Wschodu
  • Multicultural Marketing
  • Narzędzia marketingu interaktywnego
  • Od manii tulipanowej do covidowego kryzysu – historia pieniądza, przedsiębiorczości i rynków finansowych
  • Od Marketingu 2.0 do Marketingu 4.0
  • Personal branding
  • Podstawy języka arabskiego oraz kultury obszaru MENA
  • Podstawy języka arabskiego oraz religii muzułmańskiej (prawo szaria’a)
  • Polityka bezpieczeństwa narodowego Rzeczpospolitej Polskiej
  • Polityka historyczna w stosunkach międzynarodowych
  • Polityka zagraniczna Polski po 1989 r.
  • Populizm i kryzys demokracji
  • Postpolityka – analiza komunikacji politycznej online
  • PR i reklama we współczesnym społeczeństwie informacyjnym
  • Prawa człowieka i terroryzm
  • Prawa człowieka w kontekstach kulturowych
  • Prawo i cywilizacja Islamu
  • Prawo i etyka mediów
  • Prawo konfliktów zbrojnych i prawo humanitarne
  • Promoting the Brave New World: How to Create and Execute Marketing Strategies for New Technologies and Startups
  • Przewidywanie przyszłości i rozumienie trendów
  • Przygotowanie do wystąpień publicznych, prezentacji i autoprezentacji z elementami pracy z ciałem i z głosem
  • Psychology of Peace and Conflict
  • Public Relations – wprowadzenie
  • Racial Studies – Colonialism, Culture, Race
  • Radio Features and Podcasts
  • Radio Pałacc
  • Relacje Chiny – Stany Zjednoczone: wyzwania i możliwości
  • Relacje USA – Federacja Rosyjska
  • Relacjonowanie konfliktów zbrojnych i sytuacji kryzysowych
  • Religie i duchowość w kulturach świata
  • Rewolucja informacyjna – etyczne i prawne aspekty nowych technologii informacyjnych
  • Rock and Roll – Its History and Place in American Society
  • Rozmawianie i zapisywanie. Tybetańskie opowieści
  • Rozumienie przyszłości – prognozowanie i analiza trendów
  • Rynek mediów i reklamy
  • Sekty – alternatywne poszukiwania
  • Self and Other: Mutuality and Domination
  • Semiotics of Popular Culture
  • Siła motywacji wewnętrznej i jej wpływ na realizację celów w życiu i w biznesie
  • Skuteczne prezentacje
  • Sociology of Artistic Occupations
  • Socjologia i kultura wizualna
  • Socjologia innowacji
  • Społeczeństwo obywatelskie
  • Spór o istnienie tożsamości w czasach społecznej zmiany, transgresji, migracji i niepewnego kolektywu
  • Storytelling – How to Create Stories for Brands, Teams and for Ourselves
  • Stosunki międzynarodowe na Bliskim Wschodzie
  • Suma wszystkich strachów. Urban legends i (folk)lore oczami socjolożki
  • Symulacje biznesowe – praktyki
  • Sztuka inwestowania w papiery wartościowe. Socjologia i psychologia giełdy
  • Sztuka w praktyce
  • Sztuka wystąpień i mówienia publicznego
  • Śledztwa internetowe
  • Świat sinocentryczny. Kształtowanie ładu globalnego wokół „Państwa Środka”
  • Tajemnice mózgu konsumenta
  • Teatr Collegium Civitas
  • Techniki promocji sprzedaży
  • Techniki wyobraźni
  • Teoria i praktyka w stosunkach międzynarodowych
  • Terrorism and the Media
  • Terroryzm i inne zagrożenia bezpieczeństwa
  • The End of the End of History – from Pax Americana to Multilateral world
  • The Most Important Theories of Modernity
  • The Politics of Fear
  • The Power of Nonviolent Resistance
  • The Rise of Asia – Focus on South Asia and Its Relations with China
  • Theory and Practice in International Relations
  • Transmedia Storytelling. Od franczyz światotwórczych do marketingu multimodalnego
  • Trening kreatywności
  • Tworzenie i zaprezentowanie pomysłów biznesowych z elementami design thinking
  • Uczenie się i rozwój dorosłych
  • Udręka i ekstaza: burzliwe dzieje psychiatrii
  • Umysł, mózg, świadomość i ciało
  • Understanding and Controlling the role of Creativity in Marketing
  • Usability Testing in Multicultural Environment
  • W poszukiwaniu „potwora Gender”. Analiza życia społecznego z perspektywy społecznych i kulturowych uwarunkowań płci
  • Warsztat kompetencji miękkich („Bajaderka”)
  • Warsztat trenerski-techniki prowadzenia szkoleń
  • Warsztaty Design Sprint
  • Wartości w życiu publicznym, prywatnym i zawodowym. Co kieruje naszymi wyborami? Skąd bierze się szczęście?
  • Wszystko, co chcecie wiedzieć o queer studies, ale boicie się zapytać
  • Zarządzanie Innowacjami na przykładzie przedsiębiorstw w Skandynawii
  • Zarządzanie w administracji publicznej
  • Zarządzanie wizerunkiem i tożsamością organizacji

*UWAGA! Warunkiem uruchomienia przedmiotu fakultatywnego jest zarejestrowanie się odpowiedniej liczby studentów.
Dostępność przedmiotów fakultatywnych w poszczególnych semestrach może ulegać zmianom. Informacje szczegółowe dostępne w systemie Wirtualna Uczelnia.

Kontakt

Dział Rekrutacji Collegium Civitas

22 656 71 89
pok. 1210, 12 piętro
Pałac Kultury i Nauki
pl. Defilad 1, 00-901 Warszawa