Muzyka w mediach

Udostępnij strone

KIEROWNIK STUDIÓW

 

dr Marlena Wieczorek muzykolog, napisała rozprawę doktorską o życiu i twórczości polskiego kompozytora emigracyjnego – Romana Maciejewskiego, opublikowała szereg artykułów i dwie książki. Jest managerem kultury, redaktor naczelną czasopisma www.meakultura.pl i prezesem Fundacji MEAKULTURA. Prowadzi praktyki uniwersyteckie i staże zawodowe (między innymi we współpracy z Narodowym Centrum Kultury). Jurorka „Paszportów Polityki” oraz „Koryfeuszy Muzyki Polskiej”, pomysłodawczyni oraz organizatorka Konkursu Polskich Krytyków Muzycznych „KROPKA”. Dwukrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (w 2013 i 2017 roku). Asystuje przy pracach European Parliment’s Committee on Culture and Education.

 

 

ZAJĘCIA PROWADZĄ M.IN.:

 

prof. dr hab. Wojciech Józef Burszta: antropolog, kulturoznawca i eseista, profesor zwyczajny w SWPS. Uniwersytet Humanistycznospołeczny i Instytucie Slawistyki PAN, autor kilkunastu książek i ponad 300 artykułów, badacz współczesnej kultury w jej poważnych i ulotnych emanacjach; w życiu kieruje się zasadą Edwarda Stachury, iż „świat jest w formę bogaty, a i w treść niebiedny”, która w refleksji nad kulturą przybiera postać fallibilizmu, nakazującego krytyczną pokorę wobec tego co się twierdzi i unikanie dogmatyzmu. Miłośnik piłki nożnej, muzyki rockowej i literatury pięknej, znawca kontrkultury. Ojciec trojga dzieci, mieszka z żoną w Milanówku. Ostatnio opublikował: Preteksty (2015), Kryminalna odyseja oraz inne szkice o czunieważnienie zapytanie 2_2018 ytaniu i pisaniu (2017, współautorstwo z Mariuszem Czubajem) oraz Jedzie Pan Jazz. Edukacja jazzowa i popkulturowa w perspektywie antropologicznej (2018, współautorstwo z Andrzejem Białkowskim).

 

dr Katarzyna Drogosz: pianistka specjalizująca się w grze na instrumentach historycznych. Absolwentka Akademii Muzycznej w Warszawie, Conservatorium van Amsterdam oraz Musikhochschule Freiburg. Studiowała także dyplomację kulturalną w Collegium Civitas w Warszawie. Interesuje się zagadnieniami budowy i historii fortepianu. Tematykę tę od wielu lat upowszechnia w ramach licznych wykładów i prezentacji – w szkołach muzycznych, akademiach oraz instytucjach kultury. Jako solistka i kameralistka występuje w kraju i za granicą współpracując w uznanymi instrumentalistami, wokalistami oraz zespołami muzyki dawnej. Od 2010 roku uczy w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach, gdzie w 2017 roku obroniła doktorat. Od 2013 roku prowadzi wykłady także w Akademii Muzycznej w Krakowie. Współzałożycielka „Fortepianarium” w Zabrzu.  Jej koncerty transmitowały polskie i europejskie stacje radiowe, a nagrania muzyki kameralnej na instrumentach historycznych ukazały się w wydawnictwach Querstand, NIFC, CD Accord oraz Coviello Classics.

 

Maciej Dziedzic: na co dzień zajmujący się promocją płyt oraz artystów w wytwórni DistrictAREA, specjalista od muzycznego content marketingu. Ma za sobą doświadczenie w agencjach i domach mediowych takich jak Digital One, Zenith Optimedia czy K2 Media, gdzie pracował m.in. dla Estee Lauder, L’Oreala, Heinekena, Pepsi i Liptona. W czasie prace w korporacjach zdobył duże doświadczenie w budowania strategii działań w mediach społecznościowych oraz w zakresie płatnych form reklamy w mediach społecznościowych, które wykorzystuje na co dzień w czasie pracy dla branży muzycznej. Raz na jakiś czas opisze swoje przemyślenia na blogu maciejdziedzic.pl.

 

dr hab. Małgorzata Gamrat: muzykolog, teoretyk muzyki i od czasu do czasu pianistka. Od października 2013 roku zatrudniona w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego; w roku akademickim 2015/2016 profesor w Hochschule für Musik Franz Liszt w Weimarze. Prowadzi badania nad muzyką i jej interakcjami z innymi sztukami. Ze szczególnym upodobaniem zajmuje się kulturą francuską i niemiecką XIX wieku oraz metodologią badań interdyscyplinarnych. Ważne miejsce w jej pracach badawczych zajmuje muzyka Franza Liszta. Do jej zainteresowań naukowych należy również twórczość polska XX i XXI wieku, a także francuska piosenka artystyczna. Współpracuje z Musical Signification Project Eero Tarstiego, Les Amis d’Alexandre Tansman, Société Française d’Analyse Musicale, Word and Music Association oraz Group International de Recherches Balzaciennes. Autorka dwóch monografii poświęconych twórczości Franza Liszta: Muzyka fortepianowa Franza Liszta z lat 1835-1855 w kontekście idei ‘correspondance des arts’ (2014) oraz Między słowem a dźwiękiem. Pieśni na głos i fortepian Franza Liszta (2016).

 

dr Mariusz Gradowski: muzykolog i kulturoznawca, absolwent Instytutu Kultury Polskiej UW (2004, Człowiek, transcendencja i sztuka dźwięków. Próba antropologii muzyki) oraz Instytutu Muzykologii UW (2006, Twórczość zespołu The Doors). W 2015 roku obronił pracę doktorską pt. Style i gatunki polskiej muzyki młodzieżowej w latach 1957-1973. Studiował muzykologię na Uniwersytecie w Kopenhadze. Od 2005 r. wykłada w Instytucie Muzykologii, gdzie od 2015 r. pracuje na stanowisku adiunkta. Interesuje się antropologią muzyki oraz szeroko rozumianą muzyką popularną, krytyką muzyczną i muzyką w mediach. Obok pracy naukowej zajmuje się popularyzacją muzyki jazzowej i filmowej na antenie Programu 2 Polskiego Radia (audycje „Muzyka w kadrze” oraz „Śpiewnik jazzowy”).

 

Kamil Jaczyński: animator sportu i kultury. Specjalista do spraw public relations i marketingu muzycznego. Członek Akademii Fonograficznej i Związku Producentów Audio Video. Dyrektor wykonawczy w wytwórni muzycznej Wielkie Joł. Wykładowca w Akademii Menedżerów Muzycznych oraz Instytucie Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk. Z kulturą Hip-Hop związany jest niemalże od początku jej zaistnienia w Polsce. Jeden z autorów „Antologii Polskiego Rapu” wydanej nakładem Narodowego Centrum Kultury. Inicjator ogólnopolskiego cyklu paneli dyskusyjnych „Piractwo, czy dozwolony użytek” poruszających tematykę prawa autorskiego, własności intelektualnej oraz nowoczesnego modelu zarządzania kulturą. W wytwórni muzycznej Wielkie Joł odpowiedzialny jest za Public & Media Relations, koordynację i nadzór działań medialnych, wydawniczych projektów muzycznych i wizualnych. http://kamiljaczynski.tumblr.com/

 

dr Piotr Jakubowski: absolwent studiów magisterskich i doktoranckich z kulturoznawstwa na UAM, a także szkoły muzycznej w klasie gitary klasycznej; od 2014 roku adiunkt w Instytucie Filologii Klasycznej i Kulturoznawstwa UKSW, od 2016 roku wicedyrektor tego Instytutu. Autor książki Pułapki tożsamości. Między narracją a literaturą (Universitas, 2016) oraz kilkunastu artykułów naukowych, redaktor prac zbiorowych i numerów tematycznych czasopism, tłumacz z języka angielskiego. Opiekun koła naukowego Culture On działającego przy Wydziale Nauk Humanistycznych UKSW. Zainteresowania naukowe skupiają się wokół semiotyki kultury, teorii kultury wizualnej i popularnej, a także przemian społeczno-kulturowych wynikających z dominacji i ekspansji nowych mediów.

 

Robert Kamyk: producent, reżyser, menedżer. Prowadzi agencję koncertowo-producencką „Kamyk Music”. W latach 1997-2016 związany z Telewizją Polską. Kierował Redakcją Muzyki TVP Kultura. Przygotowywał dla tej stacji transmisje i retransmisje przebiegu całego Konkursu Chopinowskiego (2005, 2010, 2015) oraz Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. H. Wieniawskiego w Poznaniu (2006, 2011, 2016). Jest autorem projektów promujących młode talenty muzyczne i taneczne – „Młody Muzyk Roku” oraz „Młody Tancerz Roku”. W 2013 roku był głównym producentem Konkursu Eurowizji dla Młodych Tancerzy w Gdańsku, natomiast w latach późniejszych – szefem grupy sterującej EBU (Europejskiej Unii Nadawców) tego wydarzenia. Bierze udział w pracach jury renomowanych festiwali telewizyjnych takich jak: europejskie eliminacje EMMY Awards, Rose d’Or Festival, Złota Praga. Jest wykładowcą Akademii Muzycznej w Łodzi.

 

Beerend Jan Kepinski: reżyser, producent telewizyjny, realizator wizji i scenarzysta. Właściciel firmy producenckiej Jake Vision. Główny reżyser i dyrektor realizacji trzech pierwszych edycji „Big Brothera” i konsultant tego programu w innych krajach. Producent i reżyser programów telewizyjnych takich jak „Must Be the Music. Tylko muzyka”, „Milionerzy”, „Pascal: Po prostu gotuj!”, „Agent – Gwiazdy”, „Top Chef”, „Hell’s Kitchen. Piekielna kuchnia”, „Bake Off – Ale ciacho!” oraz „Bake Off Junior”. Reżyser VIII, IX i X edycji „Tańca z gwiazdami”. W latach 2006–2008 główny reżyser studia i szef realizacji ponad dwustu odcinków „Dzień Dobry TVN”. Reżyseruje liczne widowiska na żywo, m.in. TOP of the TOP Festival 2011, Top Trendy 2011 Sopot Festival 2009, Wiktory 2007, Sylwester TVN 2007/2008, Miss Polonia 2003 i 2004, Orange Warsaw Festival oraz koncert Red Hot Chili Peppers w Chorzowie w 2007 roku. Pasjonat branży muzycznej, producent oraz reżyser teledysków. Prowadzi management muzyczny zespołów LemON i Kensington.

 

prof. UAM dr hab. Waldemar Kuligowski: profesor w Instytucie Etnologii i Antropologii Kulturowej UAM w Poznaniu. Kierownik Zakładu Studiów nad Kulturą Współczesną. Przewodniczący Interdyscyplinarnego Zespołu ds. Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki. Członek Komitetu Nauk o Kulturze PAN i Komitetu Nauk Etnologicznych PAN. Prowadził badania muzyki i festiwali muzycznych w Polsce, Niemczech, Albanii, Węgrzech i Serbii. Redaktor naczelny kwartalnika „Czas Kultury”.

 

Rafal Kownacki: Prawnik. Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej i prawie międzynarodowym oraz unijnym. Studiował na europejskich i amerykańskich uczelniach. Nauczyciel akademicki, trener. Publicysta. Posiada szerokie doświadczenie w projektach międzynarodowych. Członek Zarządu GESAC (Europejskie Zrzeszenie Stowarzyszeń Autorów i Kompozytorów) oraz członek Global Policy Committee CISAC (Międzynarodowa Konfederacja Związków Autorów i Kompozytorów). Zastępca Dyrektora Generalnego w czołowej polskiej organizacji zbiorowego zarządzania – Stowarzyszeniu Autorów ZAiKS.

 

dr hab. Iwona Lindstedt: muzykolog, od 1998 roku pracownik naukowy Instytutu Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego. Jej zainteresowania naukowe dotyczą przede wszystkim historii, teorii i estetyki muzyki XX i XXI wieku ze szczególnym uwzględnieniem polskiej twórczości kompozytorskiej. Specjalizuje się także w zakresie metodologii i analizy dzieła muzycznego. Opublikowała m.in. książki pt. Dodekafonia i serializm w twórczości kompozytorów polskich XX wieku (Lublin 2001) i Sonorystyka w twórczości kompozytorów Polskich XX wieku (Warszawa 2010) oraz szereg artykułów naukowych i popularnonaukowych, m.in. w „Ruchu Muzycznym” i „Glissandzie”. Od 2016 roku jest redaktor naczelną czasopisma „Polski Rocznik Muzykologiczny”. Od 2012 roku zaangażowana w szereg przedsięwzięć promujących twórczość muzyczną XX i XXI wieku i zrealizowanych w Internecie m.in. dla Związku Kompozytorów Polskich (www.baird.polmic.pl, www.sikorski.polmic.pl, www.serocki.polmic.pl) i Narodowego Instytutu Audiowizualnego (redaktor naczelna kolekcji muzycznych zamieszczonych na www.ninateka.pl). W 2014 roku otrzymała Nagrodę Honorową ZKP za upowszechnianie wiedzy o muzyce współczesnej – zwłaszcza polskiej.

 

Piotr Metz: Polski dziennikarz radiowy, jeden z założycieli i dyrektor muzyczny radia RMF FM w latach 1990-2001. Były redaktor naczelny miesięcznika Machina, pracował także w spółce Eurozet, radiu Eska oraz polskiej MTV. Od 2014 do 2016 był dyrektorem muzycznym Radia Kraków. Obecnie jest  dyrektorem muzycznym Programu III Polskiego Radia.

 

 

 

prof. UAM dr hab. Krzysztof Moraczewski: pracownik Zakładu badań nad Kulturą Artystyczną Instytutu Kulturoznawstwa UAM w Poznaniu. Zajmuje się naukowo problematyką kultury muzycznej i teorii kultury. Autor licznych artykułów w czasopismach naukowych i pracach zbiorowych oraz monografii „Sztuka muzyczna jako dziedzina kultury” oraz „Cultural Theory and History: Theoretical Issues” Aktywny edukator i popularyzator, autor podręczników szkolnych, tekstów z zakresu krytyki muzycznej. Filar Fundacji MEAKULTURA.

 

Tomasz Pawłowski: doradca, szkoleniowiec w Gliwickim Centrum Organizacji Pozarządowych. Od 11 lat zajmuje się pomocą w zakładaniu i funkcjonowaniu różnych form organizacji pozarządowych (formalne aspekty tworzenia podmiotów i pozyskiwania środków na działalność). Ekspert oceny wniosków w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Śląskiego. Prezes Fundacji Trzeci.org. Doktorant na Uniwersytecie Śląskim, kierunek socjologia, specjalność: socjologia społeczności lokalnych.

 

Dr hab. Mirosław Pęczak: kulturoznawca, publicysta tygodnika „Polityka”. Kieruje Zakładem Interdyscyplinarnych Badań nad Kulturą na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się badaniami uczestnictwa w kulturze, teorią i analizą kultury popularnej oraz problematyką subkultur i kultur środowiskowych. Opublikował m. in. Subkultury w PRL. Opór, kreacja, imitacja, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2013; Cały ten blues. Przypadek Sławka Wierzcholskiego, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2014; Mały słownik subkultur młodzieżowych, Semper, Warszawa 1992; Polska siła – skini, narodowcy, chuligani, BGW, Warszawa 1994.

 

dr Grzegorz Piotrowski: muzykolog, wokalista; studiował także polonistykę oraz historię filmu. Jest kierownikiem Katedry Kulturoznawstwa w Instytucie Badań nad Kulturą Uniwersytetu Gdańskiego i prowadzi klasę śpiewu jazzowego na Akademii Muzycznej w Gdańsku; obecnie jest też doktorantem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Zajmuje się m.in. muzyką popularną, operą, twórczością Pawła Mykietyna i Kurta Weilla, ekspresją głosu ludzkiego. Ostatnio opublikował książkę „Muzyka popularna. Nasłuchy i namysły” (Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 2016). Współpracuje m.in. z Polskim Wydawnictwem Muzycznym, Teatrem Wielkim – Operą Narodową, Narodowym Wydawnictwem Audiowizualnym.

 

Barbara Schabowska: magister filozofii UW oraz absolwentka MBA Warszawskiej Wyższej Szkoły Biznesu. Przez 10 lat (2007-2017) dziennikarka Programu Drugiego Polskiego Radia, specjalizująca się w audycjach filozoficznych i publicystyce muzycznej. Na Antenie TVP Kultura prowadzi magazyn Pegaz i Scenę Klasyczną. Od września 2017 roku dyrektor TVP Kultura, od czerwca 2018 roku członek Rady Programowej Instytutu Książki.
fot. TVP

 

Aleksandra Sewerynik: ekspert w zakresie prawa autorskiego oraz dyrygentem chóralnym. Absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Przygotowuje rozprawę doktorską z zakresu prawa autorskiego. Współpracuje z kancelarią Hasik i Partnerzy, która specjalizuje się prawie własności intelektualnej i ochronie reputacji. Wieloletnie doświadczenie pozwala jej pomagać klientom w ochronie ich własności intelektualnej oraz legalnie i bezpiecznie korzystać z cudzej twórczości. Jest autorką książki „Prawo autorskie w muzyce”, bloga http://prawomuzyki.pl/ oraz licznych publikacji, w których dzieli się swoją wiedzą z zakresu prawa autorskiego w ciekawy i zrozumiały sposób Przez cztery lata była stałą felietonistką rubryk prawnych Rzeczpospolitej. Wykłada prawo autorskie na Uniwersytecie Muzycznym w Warszawie. Prowadzi wykłady i szkolenia w całej Polsce. http://prawoautorskie.sewerynik.pl

 

Krzysztof Stefański: ukończył studia z teorii muzyki na Akademii Muzycznej we Wrocławiu, muzykologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz dyrygentury symfonicznej na Akademii Muzycznej w Poznaniu i Kunstuniversität Graz. Mieszka we Wrocławiu, gdzie działa jako niezależny muzykolog, krytyk, publicysta i kurator muzyczny. Prowadzi blog nibytygodnik.pl.

 

 

 

Jarosław Szubrycht: dziennikarz, wydawca i redaktor naczelny „Gazety Magnetofonowej”, kwartalnika o polskiej muzyce. Autor książek muzycznych, m.in. o zespołach Slayer i Vader, a także o Maryli Rodowicz i Czesławie Mozilu. Prowadził portale muzyczne dla T-Mobile i Red Bull. Współpracuje z katowickim OFF Festivalem i „Gazetą Wyborczą”.

fot. Łukasz Jaszak

 

 

dr hab. Paweł Tański: kierownik Zakładu Antropologii Literatury i Edukacji Polonistycznej Instytutu Literatury Polskiej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Zainteresowania naukowe: kultura XX wieku i po roku 2000, szczególnie: historia literatury polskiej XX wieku, literatura polska po roku 2000, antropologia muzyki, sound studies, poetyka tekstów piosenek rockowych, antropologia literacka, antropologia edukacji, dydaktyka literatury i języka polskiego, antropologia głosu, problematyka tekstu głosowo interpretowanego, kultura żywego słowa, emisja głosu, performatyka. Najważniejsze publikacje: W cieniu poematu. Emigracyjna poezja Mariana Czuchnowskiego (2003), Tradycja i talent. Szkice o poezji emigracyjnej (2006), Sandały Hermesa. Szkice o poezji (2008), Ja, motyl i inne szkice krytyczne (2010), Ślad. Świat poetycki Jerzego Hordyńskiego (2012), Nowe sytuacje polskiego rocka. Teksty – głosy – interpretacje (2016); współredaktor tomów: Marian Czuchnowski – kronikarz emigracyjnej codzienności (2002), Problematyka tekstu głosowo interpretowanego (trzy tomy: 2004, 2006, 2010), O Jacku Podsiadle – na jego urodziny (2014), Poezja polska po roku 2000. Diagnozy – problemy – interpretacje (2015), Seksualność w najnowszej literaturze polskiej (2015). Tematy modne w humanistyce. Studia interdyscyplinarne (2015). Stanisław Barańczak. In memoriam (2015), Kultura rocka. Twórcy – tematy – motywy (dwa tomy, 2015), Edward Stachura. Formy pamięci, znaki czasu (2016), Tekst i głos (2016), Kultura rocka 2. Słowo – dźwięk – performance (dwa tomy, 2016), „Chodząc w ich butach”. Depeche Mode – muzyka, zjawisko, recepcja (2017).

 

Stanisław Trzciński: kreator kultury, promotor koncertowy, producent, doradca, ekspert oraz dziennikarz muzyczny, specjalista w dziedzinach „music branding” oraz „marketingu muzycznego”, wydawca płytowy, scenarzysta, twórca oraz organizator wydarzeń artystycznych. Prezes zarządu i właściciel agencji STX Music Solutions, współwłaściciel agencji eventowej STX Jamboree. Od 2007 roku współorganizator gal wręczenia nagród Fryderyk. Zrealizował ponad sto koncertów artystów zagranicznych w Polsce. Współtwórca i producent festiwali muzycznych, m.in. Pozytywne Wibracje Festival. Wydawca serii płytowych m.in. Pozytywne Wibracje, Pieprz i Wanilia, Pinacolda i Sygnowano Fabryka Trzciny. Przez 8 lat (2004-2012) powadził autorską audycję Pinacolada w ogólnopolskim Radiu PIN. Dyrektor A&R w Universal Music Polska (1995-2000). Współtwórca legendarnego warszawskiego klubu Filtry (1992). Doktorant Uniwersytetu SWPS w Warszawie.

 

Piotr Wawrowski: music programmer, promotor, DJ, dziennikarz, muzyk i producent. Radiowiec od połowy lat 90. pracował m.in. dla Grupy Radiowej Agora, spółki Eurozet, od 8 lat w Polskim Radiu. Zajmuje się wszystkim, co jest związane ze stykiem tradycyjnego radia i nowoczesnych technologii – od produkcji do nadawania. Programowanie muzyki to dla niego coś więcej niż praca – to pasja i ciągle rozwijająca się dziedzina, w której tkwi ogromny potencjał. Obecnie projektuje i współtworzy nowe programy cyfrowe Polskiego Radia.

 

Marcin „Flint” Węcławek: dziennikarz, redaktor, copywriter i PR-owiec. Współautor „Antologii Polskiego Rapu”, CGM Rap Podcast i „Dymu”, wywiadu graficznego z Pablopavo. Pisał o muzyce m.in. dla „Klanu”, „Ślizgu”, „Przekroju” i „M/I”. Współprowadził z Druhem Sławkiem audycję w słynnej „Radiostacji”. Obecnie można go poczytać na łamach portali Interia.pl, Red Bull Muzyka oraz na papierze – w „Gazecie Magnetofonowej” i „Ultramarynie”.
fot. Maciej Bogucki / http://mboguckii.pl

 

Marek Włodarczyk: członek Zarządu  Independent Digital Sp. z o.o., specjalista w zakresie cyfrowej dystrybucji plików audio i video. Od 15 lat związany z branżą muzyczną w szczególności w obszarze cyfrowej dystrybucji. Marek uczestniczył w tworzenie rynku dystrybucji cyfrowej muzyki w Polsce od samego początku. Był odpowiedzialny za podpisanie bezpośrednich Umów w zakresie dystrybucji muzyki (jako pierwszy podmiot na terenie Polski) z takimi serwisami, jak iTunes, Amazon, Spotify, Pandora, Napster i wiele innych. Aktywnie uczestniczy w najważniejszych targach branżowych  i festiwalach. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i biznesowej praktyce miał udział w tworzeniu wielu nowatorskich rozwiązań w zakresie dystrybucji cyfrowej.

 

 

REKRUTACJA ONLINE


Kontakt:
Dział Rekrutacji Collegium Civitas
tel. 22 656 71 89
e-mail: rekrutacja@civitas.edu.pl

pokój 1210, Pałac Kultury i Nauki, 12 piętro
plac Defilad 1, 00-901 Warszawa