Muzyka w mediach

Udostępnij strone

REKRUTACJA NA TEN KIERUNEK ZOSTAŁA ZAKOŃCZONA

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą kierunków, na które trwa rekrutacja.

  1. Rodzaj studiów:
    studia podyplomowe
  2. Tryb studiów:
    niestacjonarne
  3. Język wykładowy:
    polski
  4. Czas trwania studiów:
    1 rok (2 semestry)
  5. Planowany początek zajęć:
    jesień 2020 r.

Studia podyplomowe Muzyka w mediach są przeznaczone dla wszystkich osób zainteresowanych współczesną kulturą muzyczną – zarówno profesjonalistów (dziennikarzy, krytyków, popularyzatorów, kuratorów), którzy pragną pogłębić wiedzę o muzyce i jej relacjach z mediami oraz udoskonalić warsztat dziennikarza i krytyka muzycznego, jak i melomanów czy fascynatów muzyki  pragnących odbierać ją w sposób bardziej świadomy. Zajęcia są również dedykowane osobom, które chciałyby poszerzyć swoje kompetencje zawodowe (np. nauczycielom i wykładowcom akademickim), ludziom mediów, managerom kultury, pracownikom mediów i organizacji pozarządowych działających w sektorze kultury, przedstawicielom administracji państwowej i samorządowej zajmującym się kulturą, producentom.

 

Cel studiów
Studia zapewniają zdobycie wiedzy i umiejętności umożliwiających ubieganie się o pracę w mediach i instytucjach muzycznych oraz organizacjach pozarządowych – w charakterze dziennikarza i krytyka muzycznego oraz promotora muzyki.
 

Zdobędziesz wiedzę merytoryczną z trzech zakresów:

  • kultury muzycznej, widzianej z perspektywy różnych gatunków, stylów i epok historycznych – w kontekście przemian kulturowych, społecznych, politycznych i estetycznych, z akcentem na muzykę artystyczną XX i XXI wieku, muzykę filmową oraz muzykę popularną;
  • warsztatu dziennikarza i krytyka muzycznego oraz popularyzatora muzyki, potrafiącego w pełni profesjonalnie odbierać dzieła i wykonania muzyczne, interpretować je i oceniać, a swoje refleksje przekazywać w różnych formach dziennikarskich i poprzez rozmaite media;
  • medialnych i technologicznych uwarunkowań muzyki i rynku muzycznego, wpływających na różne style wypowiedzi artystycznej, także w wymiarze praktycznym (promocja muzyki, praktyka mediów muzycznych, finansowanie w branży muzycznej itp.).

 

Zdobędziesz praktyczne umiejętności z zakresu:

  • krytyki muzycznej i promocji muzyki w różnych mediach;
  • analizy kultury muzycznej w całym jej zróżnicowaniu – zarówno w aspekcie estetycznym, jak i społecznym czy finansowo-prawnym;
  • animacji rynku muzycznego (np. w zakresie programowania muzyki w mediach i na festiwalach czy budowania marki muzyka).

 

Atuty studiów:

  • w trakcie zajęć słuchacze spotykają się z wybitnymi postaciami mediów muzycznych;
  • zapewniamy możliwość udziału w wizytach studyjnych (np. w Polskim Radiu);
  • studenci realizują własne projekty krytyczno-medialne, najlepsze z nich są publikowane w prestiżowym piśmie muzycznym Meakultura.pl.

 


 

Absolwent kierunku muzyka w mediach znajdzie zatrudnienie w/jako:

  • redaktor muzyczny,
  • krytyk lub dziennikarz muzyczny,
  • specjalista ds. rynku muzycznego.

 


 

Partner

kierunku

 

O Fundacji MEAKULTURA

Fundacja MEAKULTURA skupia swoją działalność wokół Muzyki, Edukacji i Artystów, do celów jej działanie należy między innymi: promocja wartościowej muzyki różnych gatunków, działalność koncertowa i wydawnicza, realizacja projektów edukacyjnych, wspieranie profesjonalnego dziennikarstwa muzycznego, a także działań naukowców, twórców, wykonawców, producentów i festiwali (godnych uwagi ze względu na wysoką jakość artystyczną). MEAKULTURĘ tworzą eksperci z polskiego środowiska uniwersyteckiego i muzycznego oraz spoza granic kraju (Belgia, Stany Zjednoczone, Francja, Wielka Brytania). Strony: www.mea.org.pl, www.meakultura.pl, www.konkurskropka.pl, www.savethemusic.eu, www.musicfrompoland.eu

 

Kontakt

Dział Rekrutacji Collegium Civitas

22 656 71 89
pok. 1210, 12 piętro
Pałac Kultury i Nauki
pl. Defilad 1, 00-901 Warszawa