MBA General Management

Udostępnij strone

MODUŁY PROGRAMU:

ZARZĄDZANIE (6 ECTS)
Słuchacze będą przygotowani do rozwijania firmy, zdobędą praktyczne umiejętności szacowania ryzyka oraz przygotowania i wdrożenia strategii.

3 kursy:

  • Zarządzanie strategiczne
  • Zarządzanie ryzykiem
  • Zarządzanie oparte na wartościach

Po ukończeniu kursów słuchacze będą przygotowani do praktycznego i skutecznego zastosowania różnych technik z obszaru zarządzania strategicznego. Będą potrafili opracować strategię korporacyjną i kontrolować jej wdrażanie w oparciu o specyficzny dla strategii system kluczowych wskaźników wydajności. Ponadto słuchacze będą mogli stosować i różnicować odpowiednie instrumenty analityczne oraz wykorzystywać je w ukierunkowany sposób w odpowiednich sytuacjach w firmie.
W PROGRAMIE

  • Analiza grupy docelowej, analiza kosztów, krzywa doświadczenia
  • Analiza interesariuszy
  • Analiza biznesowa
  • Analiza GAP i SWOT
  • Koncepcje wartości dla akcjonariuszy
  • Gotówkowa stopa zwrotu z inwestycji (CFROI)
  • Ekonomiczna wartość dodana (EVA)
  • Gotówkowa wartość dodana (CVA)
  • Dźwignie wzrostu wartości i systemy napędzające wartość
  • Wdrożenie strategii wartości
  • Hierarchie sterowników wartości operacyjnych
  • Planowanie celów zorientowanych na wartość
  • Ryzyko: podstawy, terminy i definicje
  • Polityka ryzyka i strategia korporacyjna
  • Analiza i agregacja ryzyka
  • Zarządzanie ryzykiem / kontrola ryzyka

 

SŁUCHACZE ZDOBĘDĄ WIEDZĘ Z ZAKRESU

  • Zarządzania strategicznego,
  • Instrumentów kontroli strategicznej,
  • Strategii w kontekście rozwoju gospodarczego,
  • Prowadzenia analiz otoczenia i konkurencji,
  • Analizowania i różnicowania różnych koncepcji i metod kontroli zorientowanej na wartości i zarządzanie oparte na wartościach,
  • Identyfikacji i oceny ryzyk.

 

BIZNES CYFROWY (6 ECTS)
Cyfryzacja znacząco zmienia funkcjonalną logikę społeczeństw i istniejących rynków. Innowacje technologiczne powodują zmiany strukturalne w organizacjach i mają implikacje socjologiczne. Program modułu pozwoli uzyskać odpowiedź na pytanie, które technologie są odpowiedzialne za głębokie przemiany w średnim okresie oraz w jaki sposób firmy i instytucje mogą odpowiednio reagować.

3 kursy:

  • Biznes cyfrowy
  • Transformacja cyfrowa
  • Etyka informacyjna

Po ukończeniu kursów uczestnicy będą rozumieli podstawy transformacji społecznej z kapitalizmu przemysłowego do społeczeństwa wiedzy. Będą umieli wyjaśnić, w jaki sposób tradycyjna logika funkcjonalna rynków zmienia się z powodu cyfryzacji i dlaczego organizacje muszą na to zareagować. Będą potrafili sformułować własne wnioski dla poszczególnych segmentów rynku i branż w odniesieniu do znaczenia cyfryzacji i jej konsekwencji dla firm. Zdobędą również umiejętności w zakresie opisywania nowoczesnych technologii.
W PROGRAMIE

  • Cyfryzacja i jej znaczenie dla społeczeństw i rynków
  • Inicjowanie i wdrażanie procedur biznesowych oraz innowacyjnych projektów
  • Perspektywa biznesowa dotycząca procesów zmian, odpowiedzialnych za nowoczesne technologie informatyczne i telekomunikacyjne
  • Ramy zgodności, zarządzania, etyki praktycznej.

 

SŁUCHACZE ZDOBĘDĄ WIEDZĘ Z ZAKRESU

  • Cyfryzacji i transformacji cyfrowej
  • Rynku pracy przyszłości
  • Trendów technologicznych przyszłości
  • Zakresu i odpowiedzialności CINO/CDO oraz interakcji z CMO
  • Studiów przypadków: transformacja cyfrowa
  • „Kreatywnej destrukcji”
  • Myślenia futurologicznego
  • Zarządzania i etyki informacyjnej w kontekście możliwości ich zastosowania w branży IT

 

ZARZĄDZANIE ZMIANAMI (6 ECTS)
Planowanie, wdrażanie i projektowanie przekształceń w firmach lub instytucjach odbywa się w ramach projektów zarządzania zmianą. Program modułu wyposaża uczestników w profesjonalne umiejętności w zakresie zarządzania zmianami, niezbędne do osiągnięcia założonych krótko- i długookresowych celów.

3 kursy:

  • Zarządzanie zmianami
  • Zarządzanie innowacjami
  • Zarządzanie wiedzą i cyfryzacja zarządzania wiedzą

 

Po ukończeniu kursów słuchacze będą potrafili odtworzyć historyczny rozwój zarządzania zmianami, wybierać spośród kilku podejść instrumentalnych oraz odpowiednio ustrukturyzować efekty procesów zmian. Określą niezbędne etapy procesu w skutecznym zarządzaniu zmianami i będą mogli je rozwijać niezależnie, dokonując krytycznej oceny. Słuchacze będą przygotowani do uporządkowania funkcjonalnych zasad skutecznego zarządzania innowacjami. Porównają podstawy strukturalne i organizacyjne, które umożliwiają skuteczne zarządzanie innowacjami.
W PROGRAMIE

  • Fenomen zmian
  • Wewnętrzne i zewnętrzne przyczyny organizacyjne dla zarządzania zmianą
  • Model trzech faz autorstwa Kurta Lewina
  • Model 8 kroków autorstwa Johna P. Kottera
  • Różne koncepcje w zarządzaniu zmianą
  • Projektowanie procesu zarządzania zmianą
  • Społeczny i rzeczowy wymiar zarządzania zmianą
  • Wdrożenie zarządzania zmianami
  • Generowanie i ewaluacja innowacyjnych pomysłów
  • Marketing innowacji i procesy
  • Kultura i szybkość innowacji
  • Techniki kreatywne
  • Podejścia i strategie zarządzania wiedzą organizacyjną
  • Podstawy i metody zarządzania wiedzą osobistą

 

SŁUCHACZE ZDOBĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI Z ZAKRESU

  • Opisywania i strukturyzowania efektów procesów zarządzania zmianami
  • Identyfikowania poszczególnych etapów w procesie zarządzania zmianą
  • Definiowania czynników sukcesu
  • Doboru środków komunikacji
  • Dostosowania koncepcji procesu do kultury korporacyjnej i rozróżniania środków komunikacji w odpowiednich sytuacjach
  • Rozpoznawania, w jaki sposób procesy innowacji w przedsiębiorstwach mogą być strukturalnie zaplanowane i operacyjnie wdrożone
  • Optymalizowania i konfiguracji wewnętrznych procesów i procedur

STRATEGICZNE ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE (6 ECTS)
Uczestnicy nauczą się dostrzegać i diagnozować potrzeby rynku, przygotowywać i wdrażać atrakcyjne produkty lub usługi. Będą przygotowani w zakresie komunikacji oraz odpowiedniej argumentacji w procesie sprzedaży.

3 kursy:

  • Marketing
  • Marketing cyfrowy
  • Nauka o danych

Marketing obejmuje wszystkie zadania i strategie stosowane w celu wprowadzenia usług i produktów bezpośrednio na rynek oraz ich aktywnej sprzedaży. Wymaga to zastosowania różnych działań i technik, starannie zaplanowanych i połączonych ze sobą. Warunkiem sukcesu jest praktyka inteligentnej komunikacji. Słuchacze będą przygotowani do skutecznego korzystania z nowych kanałów komunikacji, a także do samodzielnego interpretowania analityki danych z modelami biznesowymi.
W PROGRAMIE

  • Polityka produktowa i cenowa
  • Marketing mix i narzędzia marketingowe
  • Teoria marketingu
  • Strategie marketingowe
  • Marketing internetowy i media społecznościowe
  • Zarządzanie relacjami z klientami (CRM)
  • Nauka o danych
  • Zarządzanie danymi, teorie Osterwaldera i G4C
  • Rozwój produktów opartych na danych
  • Analiza danych oparta na modelu Bosch
  • Studia przypadków oparte na rozwoju produktu w obszarze oprogramowania

 

SŁUCHACZE ZDOBĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI Z ZAKRESU

  • Wykorzystywania popularnych narzędzi marketingowych
  • Planowania kampanii mediowych dla organizacji
  • Budowania i podtrzymywania relacji z klientami
  • Oceny strategii marketingu online
  • Odróżniania mocnych i słabych stron klasycznych i cyfrowych instrumentów marketingowych
  • Analizy danych
  • Określania, w jaki sposób konkretne modele nauki o danych mogą być przydatne do rozwoju produktu

 

BADANIA NAUKOWE (6 ECTS)
Odkrycia naukowe opierają się zasadniczo na procedurach metodologicznych, weryfikowalności założeń, teoretycznym rozważaniu faktów i dokumentacji ścieżki wiedzy. Moduł ten dostarcza dokładnego wyjaśnienia, w jaki sposób można badać współczesne zagadnienia w ekonomii. Uczy praktycznych umiejętności potrzebnych do samodzielnego opracowania i wdrożenia projektu badawczego.

2 kursy:

  • Podstawy pracy naukowej, badań i dokumentacji
  • Exposé

 

Uczestnicy poznają i opanują podstawowe wymagania dotyczące przygotowania pracy naukowej. Po ukończeniu kursu słuchacze przygotują podstawową strukturę pracy w formie exposé.
W PROGRAMIE

  • Formalizm pracy naukowej
  • Teoria pracy naukowej (definicje)
  • Formułowanie pytania badawczego
  • Metody jakościowe a ilościowe
  • Jakościowa analiza treści
  • Schemat kategorii
  • Badanie ilościowe i jakościowe
  • Projekt kwestionariusza

 

SŁUCHACZE ZDOBĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI Z ZAKRESU

  • Określenia zasad pracy naukowej
  • Rozróżniania i przedstawiania jakościowych i ilościowych metod badań empirycznych
  • Formułowania problemu i sugerowanych rozwiązań
  • Wyboru i wdrażania odpowiednich metod badawczych
  • Przygotowywania draftu exposé do pracy
  • Samodzielnego pisania pracy naukowej

 

RACHUNKOWOŚĆ ZARZĄDCZA I PODEJMOWANIE DECYZJI (6 ECTS)
Uczestnicy modułu nauczą się korzystać z instrumentów operacyjnych zarządzania korporacyjnego oraz dowiedzą się, w jaki sposób projektować, wdrażać i monitorować proces planowania.

2 kursy:

  • Zarządzanie kosztami
  • Kontrola operacyjna – planowanie i budżetowanie

 

Słuchacze dowiadują się, w jaki sposób opisywać instrumenty kontroli operacyjnej i strategicznej, definiują obszary ich zastosowania, badają mechanizmy działania i oceniają ich zastosowanie.
W PROGRAMIE

  • Analiza i typy odchyleń
  • Zarządzanie kosztami i wydajnością
  • Kalkulacja kosztów
  • Koszt docelowy i koszt cyklu życia
  • Analiza kosztów i korzyści
  • Klasyfikacja organizacyjna controllingu
  • Centralne i zdecentralizowane sterowanie
  • Instrumenty kontrolne i sprawozdawczość
  • Nowe zasady planowania budżetu
  • Planowanie zintegrowane i operacyjne
  • Planowanie biznesowe

 

SŁUCHACZE ZDOBĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI Z ZAKRESU

  • Definiowania konkurencyjnej strategii
  • Wyciągania wniosków i podejmowania działań w celu poprawy zysków
  • Zastosowania operacyjnych i strategicznych instrumentów kontrolnych
  • Opisywania procesu planowania i budżetowania
  • Tworzenia i uzasadnienia elementów biznesplanu
  • Przedstawiania kluczowych danych i wskaźników dotyczących zarobków, planowania finansowego i płynności
  • Wykonywania analiz wrażliwości i interpretacji wyników
  • Opracowywania zaleceń dotyczących działań w celu optymalizacji firmy
  • Rozwijania zależności między zestawami arytmetycznymi zintegrowanego budżetu przedsiębiorstwa

 

MIĘDZYNARODOWA RACHUNKOWOŚĆ FINANSOWA (6 ECTS)
Uczestnicy będą potrafili korzystać z systemu IFRS, opanują zasady przygotowania rachunku zysków i strat, będą w stanie opracować i wdrożyć strategie księgowe. Będą potrafili analizować i interpretować arkusze bilansu i podejmować ukierunkowane działania.

2 kursy:

  • Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej I (IFRS I)
  • Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej II (IFRS II)

 

Uczestnicy modułu rozumieją system IFRS, znają pozycje w bilansie i w rachunku zysków i strat oraz są w stanie opracować i wdrożyć strategie księgowe. Potrafią analizować i interpretować bilanse, stosując kluczowe liczby i podejmując odpowiednie działania.
W PROGRAMIE

  • Zasady, organizacja i struktura International Accounting Standard Board
  • Przygotowanie i prezentacja sprawozdań finansowych zgodnie z IAS/IFRS
  • Wycena rzeczowych aktywów trwałych, aktywów niematerialnych, testy na utratę wartości, instrumenty finansowe, rezerwy
  • Ujęcie poszczególnych pozycji w sprawozdaniu finansowym według IFRS
  • Typowy wpływ przejścia na IFRS z praktycznymi studiami przypadków
  • Kluczowe efekty, które mogą wystąpić podczas przejścia na IFRS
  • Przygotowanie do analizy bilansu: korekta pozycji bilansu
  • Analiza rocznych sprawozdań finansowych

 

SŁUCHACZE ZDOBĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI Z ZAKRESU

  • Zastosowania IAS /IFRS do konkretnych problemów
  • Zrozumienia i interpretacji poszczególnych sprawozdań finansowych
  • Opisywania i interpretacji poszczególnych pozycji bilansu
  • Przeprowadzania szczegółowej analizy aktywów netto, sytuacji finansowej i wyników działalności
  • Określania zakresu polityki bilansowej
  • Oceny możliwości finansowych i ryzyka firmy oraz podejmowania na ich podstawie przedsiębiorczych decyzji
  • Obliczania i interpretowania ważnych danych
  • Oceny sytuacji przedsiębiorstwa na podstawie rocznych sprawozdań finansowych
  • Zarządzania celem firmy na podstawie kluczowych liczb operacyjnych
  • Oceny limitów rocznych sprawozdań finansowych

 

LIDERZY I ORGANIZACJE (6 ECTS)
Uczestnicy poznają instrumenty oceny wymagań wobec personelu, zasady rekrutacji, wyboru pracowników na konkretne stanowisko oraz redukcji personelu. Dowiedzą się, w jaki sposób wdrożyć skuteczną i efektywną współpracę w zespołach, która jest „najcenniejszym zasobem każdej firmy”.

3 kursy:

  • Rozwój organizacyjny i diagnostyka organizacyjna
  • Narzędzia przywództwa i zarządzania
  • Przywództwo i psychologia stosowana

 

Uczestnicy poznają instrumenty oceny potrzeb personelu, zatrudniania personelu, oceny i zwalniania personelu. Wiedzą, w jaki sposób można pomóc pracownikom w osiągnięciu efektywnej i skutecznej współpracy.
W PROGRAMIE

  • Zrozumienie, które narzędzia zarządzania można zastosować instrumentalnie
  • Pytania i techniki słuchania
  • Komunikacja niewerbalna – język ciała mediów komunikacji
  • Zaawansowane zjawiska komunikacyjne
  • Modele strategiczne negocjacji i zachowania promocyjne
  • Zasady wspólnych dyskusji podczas negocjacji
  • Studium przypadku związane z negocjacjami
  • Teoria i praktyka prezentacji informacyjnych
  • Podstawy psychologii organizacyjnej i pracy
  • Emocje, stres, wysiłek, wypalenie zawodowe
  • Analiza działań i systemów roboczych
  • Projekt pracy psychologicznej
  • Obszar konfliktu – osoba, organizacja i motywacja
  • Kultura organizacyjna
  • Obszar konfliktu – wydajność i zdrowie

 

SŁUCHACZE ZDOBĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI Z ZAKRESU

  • Zrozumienia form motywacji i teorii motywacyjnych
  • Określenia głównych pojęć i teorii organizacyjnych
  • Identyfikacji zasad profesjonalnej organizacji procesów
  • Identyfikacji rodzajów zarządzania projektami
  • Wykorzystania psychologii organizacyjnej w praktyce
  • Identyfikacji koncepcji pracy i motywacji
  • Zróżnicowania różnych form analizy aktywności
  • Określenia wpływu niektórych form selekcji personelu, oceny i rozwoju na jednostkę
  • Formułowania rozważań na temat psychologicznie zorientowanych środków projektowych
  • Określanie wpływu zadań i wymagań wydajnościowych na zdrowie psychiczne i fizyczne członków organizacji
  • Ocena skutków nieobecności i frekwencji

 

PRACA KOŃCOWA (12 ECTS)
Przygotowanie pracy końcowej

W ramach modułu dotyczącego samodzielnego przygotowania pracy końcowej, słuchacze zdobędą wiedzę z zakresu przeprowadzenia badań stanowiących warunek pomyślnego ukończenia programu MBA. W pierwszej części modułu słuchacze składają praktyczną pracę pisemną, natomiast druga część to obrona ustna przed komisją naukową, a także odpowiedzi na pytania dotyczące programu.

 
Po ukończeniu studiów podyplomowych MBA General Management słuchacze otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.


Kontakt:

Aby uzyskać więcej informacji dotyczących programu MBA, prosimy o kontakt z:

Mag. Christina Tschikof
Telefon: +43 1 361 98 84 0
E-mail: info@pobs.at