Kryminologia

Udostępnij strone

Przedmioty* specjalności Kryminologia od r. ak. 2020/2021

  • Przestępczość w cyberprzestrzeni
  • Przestępczość zorganizowana
  • Psychologia kryminalna
  • Psychologia społeczna – podstawy teoretyczne i praktyczne aspekty
  • Służby i instytucje państwa w przeciwdziałaniu przestępczości
  • Socjologia i psychologia konfliktu. Negocjacje i mediacje
  • Socjologia kontroli i dewiacji społecznej
  • Socjologia problemów społecznych
  • Terror kryminalny – aspekty prawne i kryminologiczne
  • Wiktymologia
  • Zabójcy seryjni
  • Zjawiska kryminogenne i przeciwdziałanie przestępczości
  • Źródła informacji o przestępczości

*Program studiów może ulec nieznacznym zmianom.

Przedmioty fakultatywne w r. ak. 2019/2020*

Przedmioty fakultatywne dostępne będą głównie od drugiego roku studiów.

  • Ameryka Łacińska we współczesnym świecie
  • Analiza trendów konsumenckich
  • Arte-coaching – twórcze narzędzia rozwoju
  • Bliski Wschód – społeczeństwo i kultura
  • Co się stało z polską inteligencją?
  • Coaching i jego narzędzia
  • Content Marketing i Webwriting
  • Cyberbezpieczeństwo: szpiegostwo, strategia i polityka w domenie cyfrowej
  • Czystość i brud. Historie obyczajów higienicznych i praktyk sanitarnych
  • Design Thinking
  • Disruptive Technology, czyli społeczny wymiar transformacji cyfrowej
  • Dziennikarstwo zaangażowane: między uczciwością a obiektywizmem
  • Estetyka fotografii
  • Estetyka w badaniach marketingowych
  • Fake-news, postprawda i polityka informacji w XXI w.
  • Fenomen „dwunarodowści” w ramach jednego etnosu. Przypadek Stanów Zjednoczonych, Rosji i Polski
  • Fotografia w kulturze współczesnej
  • Gry multimedialne – nowe medium
  • Impro Dance
  • Inbound marketing
  • Influencer marketing w praktyce
  • Innowacyjne sposoby promocji
  • Justin Bieber, Mojżesz i Coca-Cola? Archetypiczna siła marketingu
  • Kanon Komiksowy
  • Klub filmowy
  • Kobiety, księżniczki, bojowniczki i terrorystki, czyli różne oblicza kobiet w świecie arabsko-muzułmańskim
  • Komunikacja interpersonalna z elementami NVC
  • Krótka historia dziennikarskiego reportażu: od depeszy do literatury faktu
  • Kryminalne aspekty polityki w Azji Wschodniej
  • Marketing i reklama społeczna
  • Marketing i reklama w polskich firmach
  • Marketing państw, regionów i miast
  • Marketing wartości i nowe media
  • Media CC
  • Media kilku prędkości: od demokracji publiczności po pokolenie post prawdy
  • Megatrendy: człowiek – środowisko – technologia
  • Metodyki zwinne w zarządzaniu projektami IT
  • Między Tel Awiwem a Watykanem czyli jak działają najlepsze dyplomacje świata. Rys historyczno- współczesny
  • Międzynarodowe przestępstwa gospodarcze
  • Międzynarodowe rynki i instrumenty finansowe
  • Mitologia Batmana a kryminologia
  • Moda jako język komunikacji międzynarodowej
  • Mozaika Bliskiego Wschodu
  • Narzędzia marketingu interaktywnego
  • Negocjacje w Azji Wschodniej
  • Neuronauka w praktyce coacha
  • Ochrona własności intelektualnej w polskim porządku prawnym
  • Personal branding
  • Podstawy języka arabskiego oraz kultury obszaru MENA
  • Podstawy języka arabskiego oraz religii muzułmańskiej (prawo szaria`a)
  • Podstawy umiejętności trenerskich
  • Podstawy ustroju społeczno-politycznego RP oraz prawa i wolności obywatelskiej
  • Polityka bezpieczeństwa narodowego Rzeczpospolitej Polskiej
  • PR i reklama we współczesnym społeczeństwie informacyjnym
  • Prawo i cywilizacja Islamu
  • Prawo konfliktów zbrojnych i prawo humanitarne
  • Przygotowanie do wystąpień publicznych, prezentacji i autoprezentacji z elementami pracy z ciałem i z głosem
  • Relacje Chiny – Stany Zjednoczone: Wyzwania i Możliwości
  • Relacjonowanie konfliktów zbrojnych i sytuacji kryzysowych
  • Rewolucja informacyjna – etyczne i prawne aspekty nowych technologii informacyjnych
  • Rynek mediów i reklamy
  • Savoir vivre – etykieta biznesu
  • Sekty – alternatywne poszukiwania
  • Skandynawia we współczesnym świecie
  • Skuteczne prezentacje
  • Snobizm „po polsku”
  • Sprawozdawczość sądowa, dziennikarstwo śledcze
  • Storytelling a budowanie marki
  • Stosunki międzynarodowe na Bliskim Wschodzie
  • Sztuka inwestowania w papiery wartościowe. Socjologia i psychologia giełdy
  • Śledztwa internetowe
  • Tajemnice mózgu konsumenta
  • Teatr CC
  • Teatr CC- sztuka „ja, ty, wojna i nic”
  • Techniki wyobraźni
  • Teoria i praktyka w stosunkach międzynarodowych
  • Terroryzm i inne zagrożenia bezpieczeństwa
  • Trening kreatywności
  • Uczenie się i rozwój dorosłych
  • Udręka i ekstaza: burzliwe dzieje psychiatrii
  • Umysł, mózg, świadomość i ciało
  • Warsztat trenerski – techniki prowadzenia szkoleń
  • Zarządzanie w administracji publicznej
  • Zarządzanie wizerunkiem i tożsamością organizacji

*UWAGA! Warunkiem uruchomienia przedmiotu fakultatywnego jest zarejestrowanie się odpowiedniej liczby studentów.
Dostępność przedmiotów fakultatywnych w poszczególnych semestrach może ulec zmianom.