Komercjalizacja projektów w kulturze

Udostępnij strone

KIEROWNIK STUDIÓW
dr Marlena Wieczorek – manager kultury, muzykolog, opublikowała szereg artykułów i trzy książki. Stworzyła Fundację MEAKULTURA, jest pomysłodawczynią i koordynatorką wielu projektów kulturalnych. Redaktor naczelna czasopisma www.meakultura.pl, prowadzi praktyki uniwersyteckie i staże zawodowe (między innymi we współpracy z Narodowym Centrum Kultury). Jurorka Paszportów „Polityki” oraz „Koryfeuszy Muzyki Polskiej”. Dwukrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (w 2013 i 2017 roku). Zasiada w Radzie Programowej Music Export Poland. Autorka programu i kierownik studiów podyplomowych Muzyka w mediach (Fundacja MEAKULTURA/Collegium Civitas).

 

ZASTĘPCA KIEROWNIK STUDIÓW
Beata Dubiel-Stawska – Pomaga ludziom, zespołom, organizacjom działać lepiej. W skomplikowanym, niejasnym obrazie znajduje powiązania i schematy. Fascynuje ją poszukiwanie rozwiązań i nowych idei, które są ważne, dla tego co chcą osiągnąć inni. Dzieli się doświadczeniem, które podpowiada jej, gdzie jest początek i sens danej sytuacji. Lubi wyjaśniać, inspirować, przekonywać, ożywiać. Pokazuję, jak nudne tematy i teorie przełożyć na żywe i porywające opowieści.
Pokazuje, jak pokochać zmianę, jak uwierzyć w nowe pomysły. Zmiany i szukanie alternatywnych dróg oznaczają rozwój, poznawanie, odkrywanie.
Ciągnie ją do ludzi utalentowanych, którzy mają pasje, wizję i chcą osiągać rzeczy wyjątkowe. Tylko przekształcenie dobrego w doskonałe jest warte wysiłku.
Zachęca do działania i eksperymentowania bo wie, że to najlepsza metoda rozwoju. Jej sukcesy, to sukcesy ludzi i zespołów, z którymi współpracowała.
W zależności od potrzeb sięga do swoich doświadczeń: z biznesu (14 lat w sprzedaży i marketingu amerykańskiej korporacji), z agencji (5 lat jako producentka wydarzeń artystycznych i biznesowych), z organizacji pozarządowych (jest członkinią zarządu Fundacji ABC XXI Cała Polska czyta dzieciom, doradza innym fundacjom), z uczelni (współtworzyła i prowadziła zajęcia na studiach podyplomowych), z własnej firmy (od 2008 jako konsultantka, trenerka współpracowała z ponad 200 podmiotami ze środowiska kultury, sztuki i biznesu). Z wykształcenia kulturoznawczyni.
 

Zajęcia poprowadzą najlepsi praktycy z sektora kultury i biznesu, wśród nich osoby zaangażowane w konsultacje programu: Barbara Dubiel-Stawska, Tomasz Szymański, Jakub Jasiczak i Piotr Zieliński.
 

Zajęcia prowadzą między innymi:

Ewa Bogusz-Moore – menedżer kultury. Od września 2018 dyrektor naczelny i programowy Narodowej Orkiestry Polskiego Radia – NOSPR. W kwietniu tego roku została przyjęta jako pierwsza Polka i druga kobieta do międzynarodowej organizacji ECHO, skupiającej 21 najbardziej wpływowych instytucji muzycznych w Europie. W swoich działaniach kieruje się przekonaniem o transformacyjnym potencjale sztuki, a dzięki biznesowemu podejściu do zarządzania potrafi kreować nowoczesne instytucje kultury, odpowiadające wymogom współczesnego rynku sztuki. W prowadzonych przez siebie instytucjach czy festiwalach łączy tworzenie programu artystycznego z budowaniem wieloletnich strategii rozwoju, m.in. dzięki nawiązywaniu współpracy z instytucjami muzycznymi na świecie (w tym London Philharmonic Orchestra, London Symphony Orchestra, Berliner Philharmoniker, Los Angeles Philharmonic czy Cité de la musique).
We wrześniu 2020 jako przewodnicząca Jury wzięła udział w pierwszym międzynarodowym konkursie dyrygenckim kobiet „La Maestra”, organizowanym w Paryżu przez Philharmonie de Paris. Absolwentka klasy wiolonczeli na Akademii Muzycznej we Wrocławiu oraz Arts Management na City University of London jak również Executive Program na Harvard Kennedy School. Laureatka stypendium Clore Leadership Programme i stypendium Leadership Academy of Poland.
 

Wojciech Gorczyca – kulturoznawca, menedżer kultury, konsultant zarządzania, coach i facylitator.
Tworzy strategie rozwojowe instytucji i przedsiębiorstw. Facylituje warsztaty diagnostyczne i projektujące. Prowadzi szkolenia, treningi rozwojowe i interpersonalne oraz team i executive coaching dla: organizacji biznesowych, instytucji publicznych i naukowych oraz non-profit.
Od wielu lat jest członkiem zespołu poradni psychologicznej Sensity, ośrodka specjalizującego się w rozwoju osobistym oraz wsparciu kryzysowym i transformacyjnym.
Przez kilkanaście lat zarządzał organizacjami z dużymi (100 – 300 osób) zespołami pracowników. Praktycznie doskonalił model pracy oparty na samoodpowiedzialności zespołów. Stworzył autorskie narzędzia wspierania współpracy i dialogu.
Pełnił funkcje dyrektora naczelnego TR Warszawa i Fundacji Muzeum Wojciecha Weissa. wicedyrektora Muzeum Narodowego w Krakowie oraz Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie. Pracował jako konsultant w międzynarodowej agencji komunikacyjnej Hill+Knowlton Strategies. W 2010 r. powołany przez Prezydenta Miasta Krakowa do Konwentu ds. Strategii Rozwoju Kultury w Krakowie. Członek komitetów sterujących programów finansowych, m.in. MKiDN i samorządowych.
 

Agata Grenda – przez ponad dekadę urzędniczka samorządowa i państwowa, managerka kultury. Siedem lat pracowała w Nowym Jorku (w randze konsula oraz wicedyrektorki, a następnie dyrektorki Instytutu Kultury Polskiej), przez cztery lata była dyrektorką Departamentu Kultury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego. Specjalizuje się zarówno w produkcji projektów międzynarodowych, dyplomacji publicznej, jak pracy z lokalnymi społecznościami i biznesem. Zainicjowany przez nią w 2012 r. projekt „Wielkopolska: Rewolucje” media okrzyknęły najważniejszych wydarzeniem społeczno-kulturalnym ostatnich lat. Wykładała zarządzanie kulturą na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. A. Mickiewicza oraz w Wyższej Szkole Umiejętności Społecznych w Poznaniu. Obecnie prowadzi własną firmę Grenda. Produkcja Kultury, realizując projekty z pogranicza kultury i biznesu.
 

Jakub Jasiczak – doktor nauk ekonomicznych, ekspert w zakresie marketingu innowacji, od 2014 roku prezes zarządu Spółki Celowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu; pozyskał i zrealizował ponad 40 projektów badawczo-doradczych z obszaru rozwoju nowych produktów i rozwoju przedsiębiorstw; w SC UEP nadzorował realizację ponad 240 projektów dla 130 przedsiębiorstw i instytucji publicznych; założyciel i członek zarządu Fundacji Fort z Poznania; współorganizator największych międzynarodowych symulacji militarnych w Polsce pn. Asgard Events; inicjator i koordynator Fortu Kultury w Forcie II w Poznaniu.
 

Rafał Kownacki – prawnik. Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej i prawie międzynarodowym oraz unijnym. Studiował na europejskich i amerykańskich uczelniach. Nauczyciel akademicki, trener. Publicysta. Posiada szerokie doświadczenie w projektach międzynarodowych. Członek Zarządu GESAC (Europejskie Zrzeszenie Stowarzyszeń Autorów i Kompozytorów) oraz członek Global Policy Committee CISAC (Międzynarodowa Konfederacja Związków Autorów i Kompozytorów). Były Zastępca Dyrektora Generalnego w czołowej polskiej organizacji zbiorowego zarządzania – Stowarzyszeniu Autorów ZAiKS.
 

Dorota Keller-Zalewska – ukończyła Wydział Stosunków Międzynarodowych oraz Wydział Germanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Jest również absolwentką Podyplomowych Studiów Zarządzania i Marketingu SGH oraz Leadership Academy for Poland.
Przez dziesięć lat była koordynatorem międzynarodowych projektów kulturalnych w Instytucie Adama Mickiewicza, m.in. Roku Polsko-Niemieckiego 2005/2006 i Roku Polskiego w Austrii 2002/2003. W instytucie była również kierownikiem wydziału programowego oraz kierownikiem ds. planowania i kontrolingu. Pracowała także w firmie audytorskiej KPMG. Społecznie współpracowała z Fundacją Krzyżowa. Jako radna m. st. Warszawy uczestniczyła w powołaniu Muzeum Historii Żydów Polskich jako instytucji współprowadzonej przez miasto.
W Muzeum POLIN jest Zastępcą dyrektora ds. Organizacyjnych. Nadzoruje pracę działów: administracyjno-organizacyjnego, informatyki, bezpieczeństwa, infrastruktury, biur pozyskiwania funduszy oraz kadr i sekcji obsługi prawnej i zamówień publicznych.
 

Tomasz Kozłowski – socjolog kultury, badacz i trener, twórca Poznańskiego Centrum Szkoleniowo-Badawczego, uczestnik projektów badawczych, felietonista, autor sześciu monografii i ponad 200 artykułów. Ekspert w obszarach metod jakościowych. Specjalista w dziedzinie kompetencji społecznych i zarządczych.
 

Iza Ławniczak – zajmuje się rozwijaniem biznesów i usług sprzedażowych, lotniskowych, bankowych, gastronomicznych, medycznych, muzealnych i wielu innych. Projektuje usługi i produkty w oparciu o potrzeby użytkowników i silne sygnały zmian rynkowych.
Łączy doświadczenie strategiczne, umiejętności badawcze i analityczne z obszaru human centred design – customer experience, service design i design research.
Prowadzi firmę i doradza innym firmom m.in. w programach mentoringowych w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet. Inwestuje pieniądze w ciekawe pomysły na produkty i usługi. Współstworzyła i rozwija autorski produkt – Otwarte Karty – jedyne polskie narzędzie metodyczne do zwiększania efektywności pracy w zespołach offline i online w oparciu o komunikację.
Jest szefową projektów badawczych Customer Insights w Very Human Services oraz członkiem Service Design Polska.
 

Dariusz Maciołek – doświadczony menadżer z ponad 18-letnim doświadczeniem w obszarze strategii marketingowej, aktywności sponsoringowych, komunikacji i mediów społecznościowych. Obecnie pełni funkcję dyrektora zarządzającego Pionem Komunikacji i Marketingu w Banku BNP Paribas. Za całość działań dla BNP Paribas otrzymał tytuł CMO of the Year 2021 od MMP oraz otrzymał główną nagrodę AdMarketera 2020 w konkursie organizowanym przez Press. W BNP Paribas odpowiada za kreowanie silnej marki Banku, marketingowe wsparcie poszczególnych linii biznesowych, a także realizację nowej strategii Banku. Jest również odpowiedzialny za strategię i komunikację marketingową, rozwój kanałów społecznościowych, CSR. Poprzednio związany z Aviva Polska, gdzie obejmował stanowisko dyrektora Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej. Zdobywca 5 Lwów w Cannes Lions w tym Titanium oraz Grandprix w kategorii Glass.
 

Mih Michalski – współzałożyciel i CEO newonce.media, kreatywnej grupy mediowej – składającej się z dwóch portali, radia internetowego i magazynu drukowanego – docierającej miesięcznie do ponad miliona użytkowników zainteresowanych popkulturą, modą, sportem, technologią. Dyplomowany filmoznawca, pasjonat mediów/nowych mediów, szczególnie zainteresowany trendami w ich odbiorze.
 

Grzegorz Piotrowski – prof. UG: muzykolog, wokalista, kulturoznawca, krytyk. Zastępca kierownika studiów podyplomowych Muzyka i media. Jest dyrektorem Instytutu Badań nad Kulturą Uniwersytetu Gdańskiego i wykładowcą Akademii Muzycznej w Gdańsku; obecnie jest też doktorantem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Zajmuje się m.in. muzyką popularną i historią jazzu, twórczością Pawła Mykietyna i Kurta Weilla, ekspresją głosu ludzkiego. Ostatnio opublikował książkę „Syndrom Pogorelicia. Opera – muzyka – performatywność” (Kraków 2020). Współpracuje m.in. z Polskim Wydawnictwem Muzycznym i Filmoteką Narodową – Instytutem Audiowizualnym.
 

Bartosz Stawski – z zawodu „skrajny pragmatyk”, specjalizuje się w tematyce tzw. Thinking Tools i ich zastosowaniu w dziedzinie zarządzania. Praktyk TOC (Teoria Ograniczeń, ang. Theory of Constraints), był partnerem firmy Goldratt CZ oraz przedstawicielem firmy Systematic Inventive Thinking zajmującej się procesami myślowymi innowacyjności. Wykłada w Ernst & Young Academy of Business.
Jest ekspertem w dziedzinie zastosowania TOC w obszarze strategii i marketingu (Mafia Offer), narzędzi myślenia innowacyjnego dla rozwoju nowych produktów oraz innowacyjnego rozwiązywania problemów w oparciu o wiedzę z zakresu ekonomii behawioralnej. Jest także konsultantem metody Kepner-Tregoe, stosowanej do zarządzania projektami, rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji. Wyszkolony w metodologii doskonalenia i zarządzania procesami Rummler-Brache Group oraz analizie konkurencyjnej i benchmarkingu. Uzyskał też certyfikat audytora systemów zarządzania The British Standards Institution. Jest absolwentem Instytutu Językoznawstwa Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu.
 

Wojciech Szapiel – specjalizuje się w doradztwie strategicznym, transferze technologii oraz inwestycjach kapitałowych. We współpracy z prof. E. Flamholtzem (UCLA) wprowadził do Polski metodykę skalowania przedsiębiorstw Growing Pains®. Jako CEO w Inventity Foundation kieruje rozwojem Licencjonowanej sieci Doradców GROWING PAINS STRATEGY®. Posiada 20 letnie doświadczenie zawodowe zdobyte podczas pracy dla renomowanych firm w Polsce i Wlk. Brytanii, w tym 10-letnia praktyka na rynku PE/VC.
Jest absolwentem programu Corporate Innovation na Stanford University Graduate School of Business, Akademii Psychologii Przywództwa organizowanego przez Szkołę Biznesu Politechniki Warszawskiej, Prawa Własności Intelektualnej i Prawa Nowych Technologii na Uniwersytecie Gdańskim, Zarządzania Finansami na Akademii Leona Koźmińskiego, Metod Ilościowych w Ekonomii i Systemów Informacyjnych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz Zarządzania Biznesem w National Louis University. Posiada również dyplom z Private Equity i Venture Capital z Uniwersytetu Bocconi w Mediolanie.
 

Stanisław Trzciński – doktorant i wykładowca kulturoznawstwa. Menedżer kultury i dziennikarz radiowy. Organizował wiele wydarzeń artystycznych, w tym gale wręczenia Fryderyków, festiwale muzyczne, spektakle teatralne i koncerty gwiazd zagranicznych w Polsce. Prezes zarządu agencji marketingu muzycznego STX Music Solutions i współwłaściciel agencji eventowej STX Jamboree.
Przez wiele lat związany z wytwórnią Universal Music Polska jako dyrektor A&R. Wydawał serie płyt, m. in. Pozytywne Wibracje, Sygnowano Fabryka Trzciny i Pinacolada. Współautor programu Centrum Artystycznego Fabryka Trzciny. Wieloletni prowadzący audycje w warszawskim Radiu PiN. Ekspert w dziedzinach music branding i marketingu muzycznego.
 

Rene Wawrzykiewicz – projektant graficzny, researcher, kurator designu, aktywista. Współzałożyciel Mamastudio, Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej i platformy Polish Graphic Design.
Od 15 lat pracuje dla instytucji kultury i organizacji publicznych między innymi dla Instytutu Adama Mickiewicza, Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego, Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza, Nowego Teatru w Warszawie i wielu innych.
https://www.polishgraphicdesign.com/rene
 

Olga Wysocka – politolog, menedżer kultury, od 2018 roku zastępca dyrektora w Zachęcie – Narodowej Galerii Sztuki. W latach 2008 – 2018 związana z Instytutem Adama Mickiewicza (IAM), gdzie prowadziła Zagraniczny Program Kulturalny Polskiej Prezydencji w Radzie UE, zarządzała także projektem Turcja a w latach 2014-2018 była wicedyrektorem IAM. Absolwentka Wydziału Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Studiowała także na Wolnym Uniwersytecie Berlin. Pracowała w Instytucie Polskim w Berlinie. Tytuł doktora nauk politycznych uzyskała w Europejskim Instytucie Uniwersyteckim we Florencji. Jest laureatką stypendium im. Józefa Tischnera w Instytucie Nauk o Człowieku w Wiedniu oraz absolwentką Leadership Academy for Poland. Autorka artykułów i opracowań nt. populizmu, demokracji oraz promocji i zarządzania kulturą.
 

Piotr Zieliński (Media Leaders) – dziennikarz, wieloletni wydawca programu „Dzień dobry TVN”. Z mediami związany od kilkunastu lat. Doświadczenie zdobywał przy wielu produkcjach telewizji TVN, m.in reality show „Surowi rodzice” gdzie pełnił funkcję asystenta reżysera, „Między kuchnią a salonem” w którym był scenarzystą, czy akcji specjalnej „Zwykły bohater” – jako zastępca szefa redakcji. Dzięki jego zaangażowaniu dla kanału Canal+ Discovery powstała seria dokumentalna „Sukces nie zna granic”, realizowana w Europie, Ameryce i Azji.
Był jednym z pomysłodawców i współautorów dwóch platform telewizyjnych: Onet.TV dla portalu Onet.pl i TV.rp.pl dla dziennika „Rzeczpospolita”. Autor filmów edukacyjno-informacyjnych dla Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Jako dziennikarz prasowy współpracował i współpracuje z wiodącymi tytułami prasowymi (m.in Gazeta Wyborcza, „Duży Format”, „Newsweek Polska”, „MaleMen”). Od 13 lat związany z branżowym miesięcznikiem „Press”, gdzie publikuje teksty z zakresu reklamy, marketingu i PR. Pomysłodawca ogólnopolskiej inicjatywy związanej z edukacją medialną MediaLeaders.
Współautor dwóch pozycji książkowych – albumu „25 historii na 25 lat” opowiadającego o przemianach w Polsce po 4 czerwca 1989 roku i „Grand Press XX” w którym znaleźć można opowieści i reportaże o najwybitniejszych polskich dziennikarzach. Ukończył Dziennikarstwo i Komunikację Społeczną ze specjalizacją Public relations i marketing medialny na Uniwersytecie Warszawskim. Absolwent Polskiej Szkoły Reportażu.