Komercjalizacja projektów w kulturze

Udostępnij strone

  1. Rodzaj studiów:
    studia podyplomowe
  2. Tryb studiów:
    niestacjonarne

    w r. ak. 2021/22 zajęcia w siedzibie uczelni (z transmisją online)

  3. Język wykładowy:
    polski
  4. Czas trwania studiów:
    1 rok (2 semestry)
  5. Planowane rozpoczęcie zajęć:
    grudzień 2021 r.

Studia współorganizowane z Fundacją MEAKULTURA

 

Studia podyplomowe „Komercjalizacja projektów w kulturze” skierowane są do osób pracujących w sektorze kultury bądź zamierzających z nim współpracować. Ich celem jest uzyskanie przez słuchacza kompetencji umożliwiających rozwój i komercjalizację projektu (bądź organizacji lub instytucji), od strony konceptualnej, biznesowej, ekonomicznej, komunikacyjnej i zarządczej.
Głównym założeniem kierunku jest dostarczenie narzędzi i inspiracji, dzięki którym pierwotny pomysł na działanie kulturalne stanie się konkurencyjny jakościowo i rynkowo. Program jest skonstruowany w taki sposób, aby otrzymane narzędzia rozwoju projektów mogły być stosowane w różnych działaniach związanych z kulturą.

Moduły tematyczne dotyczą wielu zagadnień: od opracowania początkowego pomysłu, przez jego finansowanie i realizację, aż po budowanie wizerunku. Obszerny blok studiów poświęcony jest działalności biznesowej i ekonomicznej przy zastosowaniu nowoczesnej komunikacji i kompetencji z zakresu zarządzania. W programie duży nacisk położony został na innowacyjne procesy myślowe, a także relacje międzysektorowe oraz przedsiębiorczość.

W ramach programu studiów chcemy wskazywać na te połączenia, które są rzadko eksplorowane i namawiać do odwagi we wdrażaniu nowych pomysłów na projekty w kulturze. Z drugiej strony udowodnimy, że nawet standardowe pomysły można rozwinąć w sposób nieszablonowy, wykorzystując m.in. potencjał twórczy zespołu projektowego, narzędzia tworzenia innowacji oraz relacje z uczestnikami, co w efekcie ma doprowadzić do komercjalizacji projektu.

Program został opracowany przez dr Marlenę Wieczorek (konsultacja merytoryczna: Tomasz Szymański i Beata Dubiel-Stawska), która przywiązuje szczególną wagę do doboru wykładowców. Autorskie przedmioty są stworzone przez ekspertów, będących praktykami odnoszącymi sukcesy w sektorze kultury i biznesie. To dzięki nim uczestnictwo w studiach podyplomowych stanie się katalizatorem zmian w sferze tworzenia i rozwoju projektów kulturalnych. Połączenie różnych perspektyw daje szczególny rodzaj synergii, co sprawia, że program kierunku jest atrakcyjną odpowiedzią na potrzeby współczesnego rynku. Łączy w sobie myślenie stricte biznesowe, a nawet komercyjne, nie pomijając przy tym społecznej i artystycznej roli i misji kultury.

Zapraszamy do kultury przyszłości!

„Komercjalizacja projektów w kulturze” to studia dostarczające nowatorskich sposobów rozwijania projektów, od etapu idei, poprzez komunikację do zarządzania. Duży nacisk został położony na zagadnienia związane z finansowaniem pomysłów, pozyskiwaniem partnerów i budowaniem własnej marki. To studia dla pragmatyków i wizjonerów, autorów jednego projektu i profesjonalistów z wieloletnim stażem – wszystkich, którzy wierzą, że kultura może przynosić materialne zyski, nie zatracając swojej misji.

Atuty studiów:

  • autorski, nowoczesny program;
  • najlepsi specjaliści, będący autorytetami w swoich dziedzinach;
  • innowacyjne podejście do tematyki kultury;
  • interdyscyplinarność;
  • nacisk na praktykę i samorozwój.

Zdobędziesz praktyczne umiejętności z zakresu:

  • strategii rozwoju projektów kulturalnych;
  • nowoczesnego PR-u;
  • komercjalizacji pomysłów;
  • ekonomizacji działań;
  • budowania relacji międzysektorowych;
  • biznesowego podejścia do projektów z sektora kultury;
  • tworzenia innowacji w projektowaniu i komunikacji;
  • zainteresowania mediów swoim projektem;
  • budowania i rozwijania relacji z uczestnikami (audience development).

Perspektywy zawodowe dla absolwentów kierunku:

  • zespoły realizujące projekty z sektora kultury;
  • firmy z sektora kreatywnego;
  • instytucje kultury;
  • firmy tworzące start-upy powiązane z kulturą;
  • organizacje pozarządowe;
  • firmy z szeroko pojętego rynku kultury (od organizatorów dużych wydarzeń po osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą);
  • agencje eventowe;
  • domy mediowe i agencje kreatywne;
  • działy CSR i/lub marketingu korporacji zainteresowanych kultura i sztuką.

 


 

Studia są skierowane do:

  • osób prowadzących projekty kulturalne lub zamierzających to robić;
  • pracowników publicznych i prywatnych instytucji kultury;
  • osób działających w organizacjach pozarządowych;
  • zatrudnionych w branży związanej z kulturą;
  • innowatorów;
  • przedsiębiorców zainteresowanych współpracą z sektorem kreatywnym;
  • pracowników sektorów kreatywnych;
  • marketerów.

 

Partner

kierunku

 

 

Kontakt

Dział Rekrutacji Collegium Civitas

22 656 71 89
pok. 1210, 12 piętro
Pałac Kultury i Nauki
pl. Defilad 1, 00-901 Warszawa