Innovation and Technology Project Management

Udostępnij strone

Program pierwszych w Polsce studiów łączących zarządzanie projektami, technologię i UX został przygotowanych z myślą o osobach, które chcą się nauczyć praktycznego podejścia do zarządzania innowacyjnymi projektami technologicznymi,  które chcą poznać najnowsze trendy w technologii i ich wykorzystanie w biznesie.

Program studiów uwzględnia aktualne trendy:

  • Zmiana w kierunku mobilności – ponad 60% wszystkich ludzi na świecie posiada dzisiaj telefon komórkowy, a prawie połowa z tej grupy to użytkownicy smartfonów. Projektowanie rozwiązań na smartfony oraz inne urządzenia mobilne (np. Wearables) jest trendem rynkowym, który rośnie z roku na rok. Tak zwana ‘digitalizacja’ jest wpisana do dużej części strategii rozwoju polskich firm.
  • Technologia na pierwszym miejscu – od dnia gdy system AlphaGo wygrał z najlepszym na świecie graczem w Go, przy użyciu metod deep learning – sztuczna inteligencja stała się jednym z najpopularniejszych tematów artykułów i wystąpień. Innowacyjni giganci (Google, Facebook, Amazon, Apple) zainwestowali już w swoje centra AI i realizują projekty na skalę wcześniej nie spotykaną w biznesie. To tylko kwestia czasu, kiedy każda ze znanych nam firm i korporacji będzie inwestowała w szeroko pojęty AI (data science, machine learning i deep learning, AR/VR, voice & face recognition). Do wizji świata, w którym technologia towarzyszy nam na każdym kroku wcale nie jest nam tak daleko – self-driving cars już jeżdżą po ulicach, a iPhone X odblokowujemy za pomocą identyfikacji twarzy.
  • Klient w centrum uwagi – ostatnie lata pokazały rosnący trend w zastosowaniu podejścia User Centered Design. Realizacja nowoczesnych projektów opiera się na rozwiązaniu problemu użytkownika i na maksymalnym skupieniu się na jego potrzebach.
  • Startupy – Polska stała się jednym z większych centrów startupowych w Europie. Polacy mają dużo pomysłów i nie boją się ich realizować. Jednak technologicznym startupem trzeba umieć zarządzać – nie bez powodu statystyki pokazują, że sukces odnosi tylko 10% nowo zakładanych firm. Ponadto zrozumienie filozofii tworzenia startupów jest niezbędne również w świecie korporacji, ze względu na coraz szerszą współpracę między tymi światami (zakupy startupów przez korporacje, akceleratory tworzone przy największych firmach).
  • Globalna wioska – globalne korporacje, które posiadają w Polsce swoje centra usług wspólnych, realizują z Polski projekty, które swoim zasięgiem obejmują cały świat. Wymusza to pracę w różnych strefach czasowych, ze zdalnym, multikulturowym zespołem projektowym. Skuteczna komunikacja nabiera ogromnego znaczenia, również od strony rozwiązań technologicznych, które mają w tej komunikacji pomóc.
  • Zmiana roli Kierownika Projektu – nadchodzi czas kierownika projektu, który jest wielostronnym specjalistą: jest jednocześnie change managerem, jak i specjalistą od UX, technologii. Pożądany kierownik projektu będzie umiał zrozumieć punkt widzenia klienta i wziąć udział w projektowaniu rozwiązań biznesowych opartych na najnowszych technologiach. Presja czasu na realizację projektów w jak najkrótszych terminach wymusiła powstanie takich podejść jak Lean Startup, który w połączeniu z Agile jest sposobem na realizację projektów w najbliższej przyszłości.

 

 

Program – szczegóły

Program studiów* obejmuje 160 godzin dydaktycznych realizowanych przez dwa semestry w trybie niestacjonarnym.

Język wykładowy: polski z el. angielskiego

 

Ramowy program Studiów:*

 

Mentoring

  • współpraca z opiekunem w zakresie budowania produktu/rozwiązania i prezentacji końcowej –
    1 spotkanie raz w miesiącu

 

Podstawy zarządzania projektami

  • Przypomnienie podstaw z zarządzania projektami
  • Agile – metodyki, podejścia – w formie warsztatu

 

Dzisiejszy świat projektów i innowacji

  • Zarządzanie strategiczne
    • strategia innowacji, zmiany strategiczne w biznesie
    • modele biznesowe
    • środowisko rozwoju startupów
  • Zarządzanie innowacyjnymi projektami
    • wyzwania (szybciej, lżej, z ograniczonymi zasobami)
    • zarządzanie programem digitalizacji
  • Centra innowacji na świecie i obszary najszybciej się rozwijające, na przykładzie startupów
  • Technologie przyszłości
    • AI, AR/VR
    • Blockchain
    • Data Science, Deep Learning & Machine Learning
    • RPA
    • Robotics, IoT, Industry 4.0
    • Voice and face recognition

 

Zarządzanie projektem innowacyjnym

  • Lean Startup
  • Design Thinking
  • User Experience, User Centered Design
  • Etapy budowy produktu:
    • A) Skąd się biorą innowacje?
    • B) Research: Klient w centrum uwagi
    • C) Design: Projektowanie
    • D) Prototypowanie
    • E) Testowanie
    • F) Launch produktu na rynek/ do organizacji
  • Warsztat z ‘elevator pitch’

 

Narzędzia, dane i świat IT

  • Narzędzia – przegląd współczesnych aplikacji do zarządzania i komunikacji
  • Technologia
    • pojęcia i podstawy
    • podstawy architektury systemów
    • rzut oka na języki programowania
  • Analityka, czyli świat danych
    • podstawy analizy danych (na przykładzie GoogleAnalytics)
    • podstawy Data Science, Machine Learning I wizualizacji danych (Data Storytelling)
  • Jak rozmawiać z osobami z IT?

 

Dodatkowe kompetencje PMa innowacyjnego

  • Kompetencje miękkie
    • Budowanie teamów
    • Zarządzanie: zdalnym teamem, teamem rozproszonym, teamem wielokulturowym, teamem w którym spotyka się wiele generacji
  • Zarządzanie interesariuszami
  • Skuteczna komunikacja
  • Negocjacje – warsztat
  • Gamification – podstawy
  • Zarządzanie zmianą (Change Management – czyli w jaki sposób projekt wpływa na organizację)
  • Etyka nowych technologii, odpowiedzialność projektanta, odpowiedzialność społeczna startupów

*Program może ulec niewielkim zmianom.

 

 

Zasady realizacji studiów:

  • ​ Zajęcia w dużej mierze o charakterze praktycznym, zbudowane na bazie doświadczeń wykładowców. Oparte na najlepszych praktykach rynkowych oraz na błędach popełnianych przez samych prowadzących w swojej karierze i wnioskach z nich wyciągniętych.
  • Zajęcia w większość będą miały formę praktycznego warsztatu.
  • Podstawą tych zajęć będzie praca w grupach 4-5 osobowych (zależne od ilości chętnych)
  • Studenci na samym początku roku przyłączają się do projektów tematycznych, które są zorientowane wokół współczesnych, biznesowych tematów: fintech, healthtech, sports & entertainment, internet of things, edutech, AI/ cutting edge tech/ Data Science / Robotics. (ostateczna lista obszarów zostanie ogłoszona przed rozpoczęciem studiów).
  • Studenci będą pracowali na przydzielonych case’ach biznesowych, które zostaną stworzone we współpracy z dużymi firmami, które są liderami innowacji w PL. Jeden z projektów będzie realizowany przy współpracy z Social Wolves i pracę na projekcie społecznym.
  • Każda grupa będzie współpracowała z Mentorem z danego obszaru, który będzie przekazywał feedback dotyczący postępu prac oraz będzie przekazywał praktykę danego obszaru – tzn. stosowane narzędzia, case studies, specyficzne wymagania danego obszaru, otoczenie biznesowe, etc.

Forma zaliczenia studiów podyplomowych
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych jest:

  • Frekwencja na poziomie 80%
  • Pitch projektu (zaliczony)
  • Projekt końcowy – rozwiązany problem biznesowy w formie makiety, prototypu, prezentacji lub planu projektu
  • Ocena zależeć będzie od wyników obrony. Obrona będzie polegała na prezentacji projektu końcowego i odpowiedzi na pytania zadane przez grono oceniających wykładowców (symulacja spotkania z inwestorami).
    Ocena będzie wystawiana przez grono oceniających wykładowców na podstawie: podejścia do rozwiązania problemu, samej prezentacji oraz od wyników głosowania pozostałych studentów z danego rocznika (na bazie aplikacji, w której będą mogli zagłosować/przekazać witrualną gotówkę na jeden z wybranych projektów kolegów). Opinia pozostałych studentów ma być odzwierciedleniem opinii faktycznych klientów.

Absolwent studiów podyplomowych uzyskuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Collegium Civitas.

Ponieważ studenci będą rozwiązywać prawdziwe problemy rynkowe (społeczne i biznesowe) – będą mieli możliwość wdrożenia swoich pomysłów w życie po zakończeniu studiów.

Harmonogram

 

Organizacja zajęć

Czas trwania – 2 semestry

 

Terminy* zjazdów w roku 2018/2019:

Semestr zimowy:
październik: 13-14; 27-28
listopad: 24-25
grudzień: 08-09
styczeń: 19-20
luty: 16-17

Semestr letni:
marzec: 02-03;  30-31
kwiecień: 13-14
maj: 18-19
czerwiec: 22-23 (obrony)

*terminy zjazdów mogą ulec nieznacznym zmianom

Godziny zajęć:*
Sobota: 9.00-18.00
Niedziela 9.00-16.15

*godziny mogą ulec przesunięciom

 

 

REKRUTACJA ONLINE


Kontakt w sprawie programu studiów:
Maria Parysz
maria.parysz@gmail.com
tel: 607 888 700

Kontakt w sprawach rekrutacyjnych:
Dział Rekrutacji Collegium Civitas
tel. 22 656 71 89
email: rekrutacja@civitas.edu.pl

pokój 1210, Pałac Kultury i Nauki, 12 piętro
plac Defilad 1, 00-901 Warszawa