Dyplomacja i komunikacja międzynarodowa

Udostępnij strone

  1. Rodzaj studiów:
    I stopnia (licencjackie)
  2. Tryb studiów:
    stacjonarne

    (zobacz także: niestacjonarne)

  3. Język wykładowy:
    polski
  4. Czas trwania studiów:
    3 lata (6 semestrów)
  5. Kierunek:
    Stosunki międzynarodowe

Studia na specjalności Dyplomacja i komunikacja międzynarodowa wyposażą Cię nie tylko w wiedzę merytoryczną, ale również w cenne umiejętności komunikowania się z międzynarodowymi partnerami. Poznasz relacje pomiędzy dyplomacją i mediami i jednocześnie dowiesz się, w jaki sposób wykorzystywać media w dyplomacji, kreowaniu korzystnego wizerunku kraju oraz jego polityki wewnętrznej i zagranicznej. Zdobędziesz również wiedzę z zakresu ekonomii, gospodarki, finansów publicznych i międzynarodowych, organizacji i prowadzenia mediacji, negocjacji oraz arbitrażu.
 

Zdobędziesz wiedzę merytoryczną z zakresu:

  • historii dyplomacji i stosunków międzynarodowych,
  • międzynarodowych stosunków ekonomicznych i finansowych,
  • dyplomacji ekonomicznej,
  • polskiej polityki zagranicznej,
  • protokołu dyplomatycznego oraz zasad savoir vivre i stosowania go w dyplomacji i biznesie,
  • dyplomacji publicznej i jej instrumentów, takich jak marka narodowa czy branding,
  • skutecznego komunikowania się w środowisku międzynarodowym oraz wielokulturowym,
  • polskiego rynku medialnego oraz państw głównych aktorów stosunków międzynarodowych,
  • poznasz główne instytucje takie, jak Unia Europejska, ONZ czy Rada Europy i ich udział w stosunkach międzynarodowych,
  • zasady i reguły prowadzenia negocjacji i mediacji dotyczących spraw międzynarodowych i wielokulturowych, w tym dotyczących migracji i uchodźstwa,
  • roli odgrywanej przez służby specjalne w stosunkach międzynarodowych oraz prowadzenia kampanii dezinformacyjnych (fake news),
  • organizacji i prowadzenia negocjacji dotyczących spraw międzynarodowych i wielokulturowości.

 

Zdobędziesz praktyczne umiejętności z zakresu:

  • analizowania i opisu istotnych wydarzeń z zakresu polityki międzynarodowej;
  • analizowania sytuacji gospodarczej i finansowej w kraju i na świecie oraz formułowania ocen i wyciągania trafnych wniosków;
  • stosowania reguł protokołu dyplomatycznego i savoir vivre zarówno w dyplomacji, jak i działalności biznesowej;
  • trafnego stosowania instrumentów korespondencji dyplomatycznej i biznesowej;
  • skutecznej współpracy z mediami i umiejętności występowania w mediach;
  • skutecznego stosowania instrumentów dyplomacji publicznej oraz organizowania i prowadzenia działań promocyjnych;
  • organizacji i prowadzenia negocjacji, osiągania kompromisu i porozumienia;
  • oceny wpływu mediów na życie polityczne w kraju oraz na stosunki międzynarodowe;
  • organizacji i prowadzenia mediacji dot. sporów i konfliktów międzynarodowych.

 

Perspektywy zatrudnienia:

  • centralna i samorządowa administracja publiczna, w tym Ministerstwo Spraw Zagranicznych;
  • publiczne jednostki zajmujące się promocją Polski i wybranych gałęzi gospodarki, np. Instytut Adama Mickiewicza;
  • organizacje międzynarodowe: Organizacja Współpracy i Bezpieczeństwa w Europie (OBWE), instytucje Unii Europejskiej, Rada Europy;
  • instytucje promujące Polskę i jej gospodarkę: Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Agencja Inwestycji i Handlu, Polska Organizacja Turystyczna;
  • think thanki;
  • publiczne i prywatne ośrodki analityczno-badawcze;
  • media;
  • fundacje oraz organizacje pozarządowe;
  • firmy zajmujące się HR oraz firmy konsultingowe;
  • jednostki zajmujące się mediacjami.

 


Kontakt:
Dział Rekrutacji Collegium Civitas
tel. 22 656 71 89
email: rekrutacja@civitas.edu.pl

pokój 1210, Pałac Kultury i Nauki, 12 piętro
plac Defilad 1, 00-901 Warszawa