Coaching i psychologia społeczna

Udostępnij strone

Przedmioty* specjalności Coaching i psychologia społeczna od r. ak. 2019/2020

 

Arte coaching

 

Budowanie relacji w coachingu

Podczas praktycznych ćwiczeń nauczysz się jak budować dobrą relację coachingową, czyli tworzenia bezpiecznego, wspomagającego środowiska, dzięki któremu rozwija się wzajemny szacunek i zaufanie pomiędzy coachem i klientem. Ta kompetencja tworzy podwaliny pod dalszą pracę z klientem, nie tylko coachingu, ale innych relacjach polegających na udzielaniu wsparcia.

Budowanie świadomości coachingu

 

Coaching jako wspieranie procesu uczenia się

Uczestnictwo w zajęciach pozwoli Ci nabyć poprzez praktyczne ćwiczenia różnorodne kompetencje coachingowe, m.in. takie które wspierają proces uczenia się i zmian. Nauczysz się zadawać pytania, które poszerzają perspektywę klienta i otwierają go na nowe, dotąd nieznane mu obszary. Dowiesz się również jak wykorzystać emocje w procesie coachingowym i jaką informację niosą one dla klienta.

 

Etyka i standardy w coachingu

Dowiesz się jakie są standardy pracy profesjonalnego coacha i czym jest etyka zawodu coacha. W trakcie praktycznych ćwiczeń nauczysz się jak stosować je w różnych sytuacjach coachingowych. Nabędziesz umiejętność zawierania z klientem umowy w zakresie przebiegu procesu coachingowego oraz zasad współpracy coacha i klienta.

 

Kompetencje trenerskie i mentoringowe w biznesie

Uczestnictwo w zajęciach pozwoli Ci wzmocnić rozumienie i umiejętność kontroli procesu grupowego. Będziesz wiedzieć, kiedy jaką technikę dobierać biorąc pod uwagę potrzeby rozwojowe. Poznasz różne rodzaje ćwiczeń szkoleniowych. Przetrenujesz przydatne umiejętności komunikacyjne niezbędne do stwarzania uczestnikom możliwości rozwojowych, a także minimalizowania oporu grupy. Poznasz metody budowania efektywnych warsztatów i szkoleń.

 

Komunikacja w coachingu

W trakcie warsztatowych zajęć nauczysz się skutecznej transformującej komunikacji, która umożliwia budowanie zaufania, wspieranie innych w rozwiązywaniu ich problemów, asertywności oraz rozwiązywaniu konfliktów na drodze porozumienia i partnerstwa. Taka komunikacja jest podstawową kompetencją coachingową a także jest niezbędną umiejętnością skutecznego managera, pracowników działu Human Resources, HR business partnera czy też nauczyciela i pracownika socjalnego. W życiu osobistym zaś, pomaga budować dobre związki i radzić sobie w społeczeństwie.

Motywowanie w biznesie – od teorii do praktyki

 

Osiąganie celów w coachingu

To dzięki celom możemy ukierunkować nasze działania i sprawiać, że są one skuteczna. Wiedza jak stawiać cele i jak powinny być one sformułowane to ważne narzędzie w rękach coacha, doradcy, przełożonego. W trakcie tych zajęć zdobędziesz wiedzę z zakresu psychologii zachowań celowych, zapoznasz się z najnowszymi wynikami badaniami na temat celów oraz w praktyce przećwiczysz jak wspierać innych ludzi w wyznaczaniu i osiąganiu celów.

 

Praca z motywacją w coachingu

Wiedza na temat motywacji jest niezbędna do tego, aby jako coach towarzyszyć i wspierać klienta we wprowadzaniu ważnych dla niego zmian. Dowiesz się jaki związek z działaniami mają potrzeby, wartości, przekonania i cele oraz jak odwoływać się do nich w coachingu. Wiedza i kompetencje z tego obszaru będą niezwykle przydatne w szeroko pojętej pracy z ludźmi, np. jako pracownik działu HR, doradca zawodowy, czy przełożony.

 

Psychologia emocji i motywacji

Wiedza na temat emocji i motywacji poszerzy Twoje rozumienie siebie i innych ludzi. Dzięki poznaniu mechanizmów, koncepcji i pojęć z tego zakresu będziesz na przykład rozumieć dlaczego każda emocja, nawet złość, jest pozytywna i jaki związek ze skutecznością działania mają Twoje przekonania na temat siebie i świata. Dowiesz się również po co potrzebne są nam emocje oraz jak wspierać motywację swoją i innych osób w dążeniu do ważnych celów.

Psychologia konfliktu, negocjacje i mediacje

 

Psychologia przywództwa i zarządzanie zespołem

Poznasz modele efektywnego przywództwa, zrozumiesz kluczowe kompetencje lidera. Rozwiniesz świadomość, jak budować, rozwijać skuteczne zespoły i utrzymać ich motywację. Treści prezentowane w czasie kursu oparte są o wyniki badań dokonywanych wśród pracowników licznych organizacji, a także doświadczenia praktyków.

 

Psychologia zdrowia pracowników

Dowiesz się w jaki sposób organizacje mogą zadbać o zdrowie fizyczne i dobre samopoczucie swoich pracowników. Będziesz wiedzieć jak kształtować środowisko pracy, które przeciwdziałania negatywnym zjawiskom, takim jak pracoholizm, wypalenie zawodowe, stres oraz mobbing oraz wspiera pozytywne zachowania, takie jak zaangażowanie w pracę i proaktywność. Zapoznasz się z konkretnymi przykładami interwencji organizacyjnych i najnowszymi doniesieniami z badań w tej tematyce.

 

*Program studiów może ulec nieznacznym zmianom.

Przedmioty fakultatywne w r. ak. 2018/2019*

Przedmioty fakultatywne dostępne będą głównie od drugiego roku studiów.

  • „Metodyka analityka.” Analiza i doradztwo polityczne
  • Academic and Report Writing
  • Political leadership in 21st century
  • Ameryka Łacińska we współczesnym świecie
  • Artists and Their Careers. Sociology of Artistic Professions
  • Przywództwo w polityce zagranicznej
  • Analiza trendów konsumenckich
  • Art., Value and International Relations
  • Arte-coaching – twórcze narzędzia rozwoju
  • Belt and Road Initiative CEE Perspective
  • Populizm i kryzys demokracji
  • Content Marketing i Webwriting
  • Criminology and Criminal Justice
  • Critical Thinking in Policy Analysis
  • Cyberbezpieczeństwo: szpiegostwo, strategia i polityka w domenie cyfrowej
  • Cywilizacja Islamu
  • Cywilizacja japońska
  • Czystość i brud. Historie obyczajów higienicznych i praktyk sanitarnych
  • Design Thinking
  • Diplomacy, Conflict Resolution and International Peacekeeping after WWII
  • Edycja zdjęć na potrzeby materiałów drukowanych i internetowych. W oparciu o program Adobe Lightroom
  • Elites and Leadership in Contemporary Politics
  • Eros, Death and Culture. The Use of Psychoanalysis for Social Sciences
  • Estetyka w badaniach marketingowych
  • Fake news, post-truth and politics of information in the XXI century
  • Film jak zwierciadło duszy na gościńcu świata
  • Fotografia w kulturze współczesnej
  • French Touch – Post-Imperialism in Art and Culture
  • Międzynarodowe przestępstwa gospodarcze
  • Główne konflikty świata w XXI wieku
  • Holocaust and Genocide
  • India and Europe – the Twins Unlike Civilizations
  • Indonesian language
  • Influencer marketing w praktyce
  • Innowacyjne sposoby promocji
  • Internet, Society, Information – Modern World Problems
  • Introduction to Strategic Peacebuilding
  • Israel in Contemporary World
  • It is not all about Violence? Modern Terrorism and Counterterrorism
  • Fake-news, postprawda i polityka informacji w XXI w
  • Kultura elitarna i kultura popularna
  • Marketing wartości i nowe media
  • Media CC
  • Media CC (ENG)
  • Media in a Changing World: The Role of Media in the New World
  • Metody dramowe w kształtowaniu zmian społecznych
  • Migration and Immigration Challenges in the Visegrad Region
  • Mitologia Batmana a kryminologia
  • Moda jako język komunikacji międzynarodowej
  • Ameryka – słabnące mocarstwo
  • Negocjacje w Azji Wschodniej
  • Kryminalne aspekty polityki w Azji Wschodniej
  • Nowoczesne narzędzia PR i marketingu w pracy rzecznika prasowego (administracji państwowej)
  • Ochrona własności intelektualnej w polskim porządku prawnym
  • Personal branding
  • Podstawowe metody i techniki wypowiadania się w mediach
  • Podstawowe pojęcia aktorskie
  • Podstawy ustroju społeczno-politycznego RP oraz prawa i wolności obywatelskie
  • PR i reklama we współczesnym społeczeństwie informacyjnym
  • Prawo konfliktów zbrojnych i prawo humanitarne
  • Przygotowanie do wystąpień publicznych, prezentacji i autoprezentacji z elementami pracy z ciałem i z głosem
  • Psychologia i zarządzanie reklamą
  • Public Relations – wprowadzenie
  • Racial Studies – Colonialism, Culture, Race
  • Relacje Chiny – Stany Zjednoczone: Wyzwania i Możliwości
  • Relacje USA-Federacja Rosyjska
  • Rynek mediów i reklamy
  • Savoir vivre
  • Sekty – alternatywne poszukiwania
  • Semiotics of Popular Culture
  • Skandynawia we współczesnym świecie
  • Socio-political Geography of Terrorism
  • Politics of fear
  • Sprawozdawczość sądowa, dziennikarstwo śledcze
  • Storytelling a budowanie marki
  • Stosunki międzynarodowe na Bliskim Wschodzie
  • Sztuka i nauka
  • Sztuka wystąpień i mowienia publicznego
  • Taniec w kulturach świata
  • Techniki wyobraźni
  • Terrorism and Other Security Threats
  • The Most Important Theories of Modernity
  • The World of Intelligence – the US Model
  • Trening kreatywności
  • Tworzenie i obsługa witryny internetowej, sklepu internetowego, oraz bloga w oparciu o technologię WordPress
  • Umysł, mózg, świadomość i ciało
  • Using Media as a Propaganda Weapon
  • Czas w społeczeństwie i kulturze
  • Współczesne wyzwania migracji międzynarodowej i uchodźctwa
  • Zarządzanie projektem w praktyce z elementami kompetencji cyfrowych
  • Zarządzanie strategią reklamową
  • Zarządzanie w administracji publicznej
  • Zarządzanie wizerunkiem i tożsamością organizacji
  • Anti-Americanism in world politics
  • Warsztat publicystyki telewizyjnej
  • Śledztwa internetowe
  • Warsztat trenerski-techniki prowadzenia szkoleń
  • Koło Naukowe Socjologów
  • Koło Naukowe Socjologów
  • Inowacje społeczne
  • Neuronauka w praktyce coacha

*UWAGA! Warunkiem uruchomienia przedmiotu fakultatywnego jest zarejestrowanie się odpowiedniej liczby studentów.
Dostępność przedmiotów fakultatywnych w poszczególnych semestrach może ulec zmianom.