Analiza informacji w zarządzaniu bezpieczeństwem

Udostępnij strone

Program

Program studiów* obejmuje 160 godzin dydaktycznych realizowanych przez dwa semestry w trybie niestacjonarnym.

Język wykładowy: 
polski

Ramowy program Studiów:*

  1. Teoria informacji (wykład) – 4h
  2. Psychologiczne aspekty przetwarzania informacji (wykład z elementami konwersatorium) – 4h
  3. Metodyka pracy analitycznej (wykład z elementami konwersatorium) – 8h
  4. Źródła informacji w analizie (wykład) – 6h
  5. Metody wnioskowania w procesie analitycznym (wykład z elementami konwersatorium) – 4h
  6. Ustrukturyzowane techniki analityczne (wykład z elementami konwersatorium) – 10h
  7. Zarządzanie zespołami analitycznymi (wykład) – 4h
  8. Analiza decyzyjna w zarządzaniu  bezpieczeństwem (wykład) – 4h
  9. Analiza systemowa w zarządzaniu  bezpieczeństwem (wykład) – 6h
  10. Analiza ryzyka w zarządzaniu  bezpieczeństwem (wykład) – 6h
  11. Metodologia badań społecznych: analiza treści (wykład z elementami konwersatorium) – 6h
  12. Analiza przekazów medialnych (wykład z elementami konwersatorium) – 6h
  13. Analiza struktur sieciowych (wykład) – 6h
  14. Prognozowanie w zarządzaniu  bezpieczeństwem (wykład) – 4h
  15. Geoinformacja w zarządzaniu  bezpieczeństwem (wykład) – 4h
  16. Ochrona informacji w pracy analityka (wykład) – 4h
  17. Gry strategiczne (ćwiczenia) – 10h
  18. Teorie i modele bezpieczeństwa państwa (wykład) – 4h
  19. Strategia i geopolityka bezpieczeństwa (wykład) – 6h
  20. Prawne podstawy bezpieczeństwa (wykład) – 4h
  21. System bezpieczeństwa narodowego (wykład z elementami konwersatorium) – 4h
  22. Bezpieczeństwo militarne państwa (wykład) – 4h
  23. Bezpieczeństwo pozamilitarne państwa (wykład) – 6h
  24. Bezpieczeństwo międzynarodowe (wykład) – 6h
  25. Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni (wykład z elementami konwersatorium) – 6h
  26. Bezpieczeństwo biznesu (wykład z elementami konwersatorium) – 8h
  27. Prywatyzacja bezpieczeństwa (wykład z elementami konwersatorium) – 4h
  28. Zarządzanie kryzysowe (wykład) – 6h
  29. Zarządzanie bezpieczeństwem (wykład) – 6h

*Program może ulec niewielkim zmianom.

Zasady realizacji studiów:

Słuchacze studiów podyplomowych „Analiza informacji w zarządzaniu bezpieczeństwem” będą odbywać zajęcia z doświadczoną kadrą pracowników akademickich oraz praktyków w zakresie analizy informacji i planowania w obszarze zarządzania bezpieczeństwem. W związku z tym zajęcia w jak największej mierze będą miały charakter praktyczny, przygotowując słuchaczy do samodzielnej realizacji takich zadań oraz dalszego pogłębiania wiedzy we własnym zakresie. Przedmioty o charakterze teoretycznym prowadzone będą z wykorzystaniem ćwiczeń i wykładów interaktywnych oraz seminariów, które będą umożliwiały jak największy udział słuchacza w zajęciach, a tym samym przyswojenie jak największej ilości wiedzy i umiejętności.

  • ​Wprowadzenie teoretyczne: forma – wykład ilustrowany przykładami.
  • Konwersatoria – zajęcia oparte o dialog pomiędzy prowadzącym i słuchaczem w celu zapewnienia maksymalnego wykorzystania możliwości tworzonych przez taką interakcję.
  • Zajęcia w dużej mierze o charakterze praktycznym, opierające się na najlepszych rozwiązaniach i metodach odpowiadających wymogom stawianym przez kierunki łączące treści praktyczne teoretyczne.
  • Studia przypadków: analiza przypadków praktycznych, spraw i stosowanych w nich metod i technik, także operacyjnych.
  • Symulacja lub projekt: rozwiązanie rozbudowanego zadania, przygotowanie rozbudowanego projektu; praca w grupach pozwalających na wymianę doświadczeń pomiędzy uczestnikami studiów pod nadzorem wykładowcy; forma – warsztaty w trakcie zajęć lub praca domowa sprawdzana i zwracana z uwagami przez wykładowcę.

Forma zaliczenia studiów podyplomowych

Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych jest:

  • zaliczenie przedmiotów objętych programem studiów;
  • praca dyplomowa

Absolwent studiów podyplomowych uzyskuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Collegium Civitas.

Harmonogram

Organizacja zajęć

Czas trwania – 2 semestry

Terminy zjazdów w r. ak. 2019/2020:

Semestr zimowy:
październik: 26-27;
listopad: 30-01;
grudzień: 14-15;
styczeń: 18-19;
luty: 15-16;

Semestr letni:
marzec: 14-15; 28-29;
kwiecień: 18-19;
maj: 16-17;
czerwiec: 13-14;

*terminy zjazdów mogą ulec nieznacznym zmianom

 

Godziny zajęć:*

  • Sobota: 9.00-18.00
  • Niedziela 9.00-16.15

*godziny mogą ulec przesunięciom

 

REKRUTACJA ONLINE


Kontakt:
Dział Rekrutacji Collegium Civitas
tel. 22 656 71 89
email: rekrutacja@civitas.edu.pl

pokój 1210, Pałac Kultury i Nauki, 12 piętro
plac Defilad 1, 00-901 Warszawa