Studia i Analizy Dyplomacji Kulturalnej i Publicznej Collegium Civitas i Instytutu Adama Mickiewicza

Udostępnij strone

Seria Studia i Analizy Dyplomacji Kulturalnej i Publicznej Collegium Civitas i Instytutu Adama Mickiewicza to dwa tomy publikacji, wydawanych przez Collegium Civitas wspólnie z Instytutem Adama Mickiewicza w latach 2010-2011.

Teksty w nich zawarte omawiają szeroko rozumianą problematykę dyplomacji kulturalnej, ze szczególnym uwzględnieniem mechanizmów promocji Polski w świecie.

Tom 2: „Promocja Polski w świecie: kultura – dyplomacja – marka narodowa”

red. Elżbieta Mocek, Warszawa 2010

  • Paweł Potoroczyn, Stanisław Mocek – Słowo wstępne
  • Piotr Krowicki – Dyplomacja publiczna i branding narodowy w służbie pozytywnego wizerunku kraju – casus Polski
    • – Wstęp
    • – Dyplomacja publiczna
    • – Marketing i branding narodowy
    • – Wizerunek Polski w prasie francuskiej – wyniki monitoringu
    • – Promocja Polski w świecie. Analiza SWOT marki „Polska”
    • – Zakończenie
    • – Bibliografia
    • – Aneks
    • – O autorze
  • Od wymiany kulturalnej do nowej inteligentnej siły. Promocja Polski poprzez kulturę – Paweł Potoroczyn (red.), Olga Wysocka, Aleksander Laskowski, Natalia Dubińska (współpraca)
    • – Wstęp
    • – Aktualizacja
    • – Kto potrzebuje dyplomacji kulturalnej?
    • – Transformacja a promocja Polski poprzez kulturę
    • – Struktura organizacyjna a promocja Polski poprzez kulturę
    • – Geopolityka
    • – Wybrane narzędzia promocji
    • – Promocja kultury polskiej za granicą – diagnoza
    • – Rekomendacje
    • – Bibliografia
    • – Aneks

    studia_i_analizy_dkp_01_okladka_OK.jpg

Tom 1: „Wymiana i konkurencja. Środowisko i formy promocji Polski w świecie”

red. Magdalena Kopacz, Warszawa 2011

Książka zawiera teksty dotyczące różnych form tworzenia wizerunku kraju oraz promocji polskiej kultury w świecie.

  • Paweł Potoroczyn – Słowo wstępne
  • Jakub Ferenc – Sport jako narzędzie dyplomacji
  • Rafał Wiśniewski – Współczesne wyzwania promocji i współpracy kulturalnej na poziomie regionu
  • Stanisław Faliński – Współpraca międzynarodowa samorządów terytorialnych
  • Szymon Chojnowski – Wyzwania dla polityki komunikacyjnej Unii Europejskiej
  • Instytut Adama Mickiewicza oprac. Marek Gawron – Efekty sezonu kultury polskiej Polska! Year w ocenie brytyjskich partnerów

studia_i_analizy_dkp_02_ok.jpg